1403/05/06

سومین اطلاعیه فدراسیون بدنسازی در خصوص مسابقات غیرقانونی "نچرال"/ فدراسیون قبلا هشدارهای لازم را داده بود

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در سومین اطلاعیه خود در خصوص مسابقاتی تحت عنوان "نچرال" توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، طی روزهای اخیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دو بار(یک اردیبهشت و ۱۶ اردیبهشت) از طریق سایت فدراسیون و سخنگوی فدراسیون تاکید کرد که مسابقه ای تحت عنوان "نچرال" و "نچرال گیمزکلاسیک" قانونی نیست و ورزشکاران نباید در این رویداد شرکت کنند.

حتی پیش از این نیز بارها مسئولان فدراسیون در مصاحبه های خود در سایت رسمی فدراسیون و رسانه ها عنوان کرده بودند که مسابقات نچرال از نظر فدراسیون رسمیت ندارد و این موضوع حتی به حراست وزارت ورزش نیز بارها تاکید شده بود.

متاسفانه با وجود هشدارهای فدراسیون در روزهای اخیر شاهد بودیم برخی از ورزشکاران در چنین رویدادی حاضر شدند و به اطلاعیه های منتشر شده توجهی نکردند. 

همچنین با وجود اینکه فدراسیون دو بار در این خصوص اطلاعیه صادر کرده بود، اما برگزار کنندگان این مسابقه توانسته اند بدون مجوز از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و فدراسیون مکانی را برای برگزاری مسابقه فراهم کنند که این موضوع نیز در نوع خود جای تعجب دارد. چطور وقتی فدراسیون برای هر رویداد کوچک خود نیز از حراست وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لازم را اخذ می کند، چنین مسابقه ای بدون هیچ مجوزی برگزار شده است؟

هیچ کدام از داوران رسمی فدراسیون هم در برگزاری این مسابقه نقشی نداشتند و عدم جلوگیری از برگزاری چنین رویدادهایی از سوی نهادهای ذیربط جای تعجب دارد. 

در پایان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام می دارد طی روزهای آینده با تشکیل پرونده در کمیته انضباطی و احضار خاطیان، قطعا با متخلفان و عوامل برگزاری این رویداد و حتی ورزشکاران شرکت کننده برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.