1403/02/15

نصیرزاده: کاروان بزرگی را راهی مسابقات آسیایی فیتنس و پرورش اندام می کنیم/ به قطعی شدن میزبانی مسابقات جهانی 2024 بسیار نزدیک هستیم

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: كار بزرگ ما ميزبانى مسابقات جهانى بزرگسالان در  سال ٢٠٢٤ است كه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، شانس ايران براى گرفتن اين ميزبانى بسیار زياد است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در مراسم رونمایی از حامی رسمی تیم ملی پرورش اندام در مسابقات آسیایی 2023 لبنان اظهار داشت: براى اعزام به پنجاه و ششمين دوره مسابقات آسيايى فدراسيون توانسته حامى مالى جذب كند. حاميان بسيارى براى اسپانسرى تيم ملى اعلام آمادگى كردند، اما ما به دلايل بسيارى همچون اينكه ژن استار توليد داخل است و با توجه به فرمايشات رهبرى ما بايد از توليد داخلى حمايت كنيم، كيفيت بالاى محصولات اين مجموعه، كادر كاربلد اين مجموعه كه با پرورش اندام آشنا هستند و اين بسيار به ما كمك مى كند، همراهى مستمر اين مجموعه با فدراسيون بدنسازى و در آخر حضور جناب آقاى رجبى در راس كار  ژن استار به عنوان اسپانسر تيم ملى در مسابقات آسيايى انتخاب شد.

وی افزود: من فكر مى كنم امسال سطح مسابقات بسيار بالا خواهد بود به دليل اينكه عراق با ٩٠ ورزشكار، بحرين با تيمى قوى و امارات با ٨٠ ورزشكار به اين مسابقات خواهند آمد. كسانى كه مسابقات را دنبال مى كنند از اين موضوع خبردار هستند كه كار ما در مسابقات آسيايى در برخى مواقع حتى از مسابقات جهانى نيز دشوار تر است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان کرد: امسال اولين سالى است كه به همراه تيم بزرگسالان، فدراسيون قصد دارد رده هاى سنى جوانان و پيسكشوتان را هم به اين مسابقات اعزام مى كند. ما در رشته فيتنس چلنج هم به اين مسابقات اعزام خواهيم داشت كه كار بزرگ ما اعزام دختران فيتنس چلنج به اين رقابت ها است كه اولين اعزام بين المللى بانوان ما در اين رشته است. در مسابقات آسيايى سال قبل به جز اهداى كاپ در بخش بزرگسالان، جوانان و پيشكسوتان كاپى به عنوان تيمى اوورال هم اهدا كردند كه ايران به دليل اينكه در رده سنى جوانان و پيشكسوتان اعزامى نداشت در بخش اوورالى دوم شد اما امسال براى اينكه در اوورالى هم مقام قهرمانى را كسب كنيم اعزام جوانان و پيشكسوتان را هم داريم كه تعداد افراد كاروان ما را به نزدیک 80 نفر مى رساند كه كاروان بزرگى است.

وی ادامه داد: هزينه هاى اعزام اين كاروان بسيار زياد خواهد بود كه اگر حمايت شركت ژن استار نبود در توان فدراسيون نبود كه بخواهد تمام اين كاروان را به لبنان اعزام كند. معمولا پرواز ها به صورت غير مستقيم به بيروت انجام مى شود اما با پيگيرى و رايزنى هاى انجام شده توسط آقايان رجبى و سلطانى قرار بر اين است كه تيم ملى ايران ٣ روز زودتر (سه شنبه ٣١ مرداد) و با پرواز مستقيم به بيروت برود كه بچه ها اردويى هم در لبنان خواهند داشت و در پايان مسابقات هم يك روز ديرتر اين كشور را ترك مى كنند.

نصیرزاده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما در ارديبهشت ماه سال 1403 ميزبان مسابقات قهرمانى مچ اندازى دختران و پسران در تمامى رده هاى سنى هستيم. كار بزرگ ما ميزبانى مسابقات جهانى بزرگسالان در  سال ٢٠٢٤ است كه قرار است در آبان ماه در كنگره به راى گيرى گذاشته شود و اگر عوامل خاصى دخيل نباشد شانس ايران براى گرفتن اين ميزبانى به شدت زياد است. از طرفى دكتر كيومرث هاشمى نامه اى فوق العاده به رييس فدراسيون جهانى (رافائل) نوشته اند و همچنين كميته ملى المپيك نيز از ميزبانى ايران در اين رقابت ها حمايت كرده است.