1403/01/10
گفتگو با کاپیتان تیم ملی بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان؛

ارزشمند: کسب 4 طلای جهان حاصل بیش از یک دهه تلاش و تمرین است/ سطح مسابقات جهانی امسال بسیار بالا بود

مهدی ارزشمند در حالی کاپیتانی تیم ملی پرورش اندام ایران را در مسابقات جهانی ٢٠٢٢ اسپانیا بر عهده داشت که موفق شد چهارمین مدال طلای جهانی خود در رشته بادی بیلدینگ را کسب کند تا از این حیث رکورددار شود.

مهدی ارزشمند در خصوص مسابقات جهانی ٢٠٢٢ اسپانیا و کسب مدال طلای وزن 95 کیلوگرم در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داش: کیفیت و سطح مسابقات بسیار بالا بود. با توجه به برگزاری رقابت ها در قاره اروپا تیم ها و ورزشکاران زیادی از این قاره حضور داشتند و همین موضوع کار را سخت تر کرده بود. از طرفی نیز حضور ورزشکاران ایران و کره که جز قدرت های جهان هستند کیفیت رقابت ها را افزایش داده بود.

وی افزود: من امسال در یک دسته بالاتر شرکت کردم و با توجه به افزایش وزن و شرایط خاصی که به وجود آمده بود رقابت سختی داشتم. خدا را شکر که شرمنده هم وطنان نشدم و دعای آنها و لطف خدا باعث شد بار دیگر صاحب مدال طلا شوم.

قهرمان جهان در خصوص کسب چهارمین مدال طلای جهانی و ثبت یک رکورد ویژه به نام خود بیان کرد: این قهرمانی ها در طول یک دهه به دست آمده. حضور در مسابقات مختلف و تمرین متداوم، رفته رفته باعث کسب تجربه می شود. در کنار تلاش و کوشش، از همه مهم تر لطف خدا باعث رقم خوردن این اتفاق مهم شده است.

وی در خصوص خانواده ارزشمند و حضور همزمان سه برادر در مسابقات جهانی گفت: به هر حال وقتی یکی از اعضای خانواده در یک عرصه ای پا می گذارد و موفقیت رقم می خورد، طبیعی است برای سایر اعضای خانواده نیز این موضوع مورد توجه قرار می گیرد و باعث می شود ما از یکدیگر الگو برداری کنیم و در ادامه باعث ایجاد یک رقابت در بین اعضای یک خانواده هم می‌شود. ما به خوبی باعث ایجاد انگیزه برای یکدیگر می‌شویم و همدیگر را به سوی موفقیت سوق می دهیم و ایجاد یک حس همدلی و اتحاد باعث می شود ما به هم کمک کنیم. بررسی نقاط قوت و ضعف هم و گوشزد کردن این نکات، تاثیر به سزایی در پیشرفت ما برادران داشته و این موضوع تا کنون کمک زیادی به ما کرده و نتیجه آن کسب عناوین مختلف آسیایی و جهانی توسط من و برادرانم شده است.

ارزشمند در پایان افزود: جا دارد در پایان از ریاست فدراسیون، کادرفنی، کادر سرپرستی، همه اعضای تیم و کسانی که در مسیر کسب این موفقیت بزرگ تیم ملی را همراهی کردند و زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی کنم.