1403/02/08
نشست خبری اعزام تیم ملی به بازی های جهانی اسپانیا؛

رجبی: همیشه حامی فدراسیون بدنسازی بوده ایم و هستیم/ امیدوارم تیم ملی با دست پر از اسپانیا بازگردد

سرپرست تیم ملی اعزامی به بازیهای اسپانیا گفت: من عاشق ورزشکاران هستم، اما به ما مربوط نیست که چه کسی مربی تیم ملی باشد یا چه کسی اعزام شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، حسین رجبی در نشست خبری اعزام تیم ملی به بازی های جهانی اسپانیا درباره تیم اعزامی و نفرات انتخاب شده اظهار داشت: من خوشحالم که جوانگرایی شده و مربیان جوان می توانند وارد میدان شوند. گفتیم نفرات قدیمی در کنار مربیان جوان بیایند و ورزشکاران را هدایت کنند. امیدواریم جوان ها در کنار بزرگ ترها بیایند و نتیجه بگیرند. در حال حاضر زندی به عنوان مربی و رئیس کمیته فیتنس با این تیم اعزام می شود. رضا سلطانی نژاد هم پیشکسوت همه قهرمانان و از بزرگان پرورش اندام است، همراه با تیم می آید. علی نعمتی هم یک مشکل اداری داشت که اگر حل شود همراه تیم هست.

سرپرست تیم ملی ادامه داد: در رابطه با ذات پرور باید بگویم که اصلا خصومتی با ایشان نداشته و نداریم. خانواده ذات پرور خانواده ای باادب، باشخصیت و ورزشی هستند. آنها را به عنوان برادران قهرمان و خوب می شناسیم. حسین رجبی همیشه بدون حاشیه بوده است. من همیشه گفته ام وقتی از ورزش درآمدزایی می کنیم، باید هزینه هم انجام دهیم. هزینه تبلیغات خود را برای فدراسیون ها و ورزشکاران قرار داده ایم و امیدواریم تیمهای ورزشی ما سربلند به مسابقات بین المللی رفته و بازگردند. هیچ وقت نگفته ام ذات پرور نیاید. گفته بودم مربیانی قبلا داشته ایم که سابقه حضور در اعزامهای بین المللی را داشته اند و آنها از من گله مند شدند و گفتند سالیان سال در کنار شما بودیم و اکنون افراد جدیدی به تیم آمده اند.

رجبی در این باره که آیا اسپانسر در انتخاب مربیان و ورزشکاران تیم های ملی دخالت می کند یا خیر، اذعان کرد: ما به هیچ وجه کسی را انتخاب نمی کنیم. من چه کاره هستم که بخواهم ورزشکاری را انتخاب کنم. قبلا هم در حوزه آسیایی و جهانی حضور داشتیم و به عنوان حامی در کنار فدراسیون بودیم. رجبی عاشق ورزشکاران است اما به ما مربوط نیست که چه کسی مربی تیم ملی باشد یا چه کسی اعزام شود.

سرپرست تیم ملی اعزامی به بازیهای اسپانیا در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره تداوم همکاری با فدراسیون گفت: در دولت جدید اگر از تولید داخلی حمایت باشد، در چهار سال آینده کنار فدراسیون خواهیم بود. تکرار می کنم که مجموعه ما وظیفه خودش می داند که در کنار ورزشکار باشد و از ورزشکاران حمایت کند. ما هر سال در هیات مدیره خود تصویب می کنیم که مبلغی را به عنوان حمایت از ورزشکاران اختصاص دهیم. ژن استار یک برند داخلی و ملی است. ما در سالهای اخیر در کنار فدراسیون بودیم اما با آمدن مدیریت جدید، ان شاء الله همکاری های خودمان را با فدراسیون بیشتر خواهیم کرد. تلاش می کنیم چه در تولید و چه در ورزش، پرچم سه رنگ ایران را در دنیا برافراشته کنیم.

رجبی درباره شرایط تیم اعزامی تصریح کرد: این اتفاقات خیلی سریع رخ داد و با توجه به اضافه شدن فیزیک و پرورش اندام و بادی کلاسیک به بازیهای جهانی اسپانیا، تصمیم گرفتیم یک تیم کامل را اعزام کنیم. امیدواریم این تیم با دست پر به میهن بازگردد. ما هم حمایت کافی را از تیم خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را بگیرد.  

سرپرست تیم ملی در ارتباط با برگزاری لیگ خاطرنشان کرد: روزی که من در فدراسیون درباره لیگ صحبت کردم، عده ای از پیشکسوتان به من گفتند می دانی اصلا رژیم یعنی چه؟ پرورش اندام نمی تواند لیگ داشته باشد. اما ما خودمان این رژیم ها را تجربه کرده ایم. کاملا اعتقاد دارم که ورزشکاران پرورش اندام باید قرارداد داشته باشند و در لیگ شرکت کنند. البته باید شرایط برگزاری لیگ به درستی مهیا شود تا به ورزشکاران آسیبی وارد نیاید. امیدوارم این لیگ به شکلی برگزار شود که کشورهای دیگر نیز ترغیب به آن شوند و لیگ به محلی برای درآمدزایی ورزشکاران بدل شود.