1403/01/10
در نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛

صالحی امیری: ورزش پاک و شفاف باید سرلوحه کار تیم جدید باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام باید توجه بیشتری به تخصیص کرسی های بین المللی به فدراسیون ملی ما داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رئیس کمیته ملی المپیک طی جلسه امروز(دوشنبه) هیات رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خطاب به رافائل سانتونجا، رییس فدراسیون جهانی IFBB ضمن تاكيد بر اين موضوع كه فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در ايران مجموعه اي بسيار جذاب و پر مخاطب است، تصريح كرد: اين رشته روز به روز بين نسل جوان در حال گسترش است و جوانان در تلاش براي ورود به اين رشته و فدراسيون آن هستند.

سید رضا صالحی امیری تصريح كرد: فدراسيون مطالباتي جهت تامين نيازهاي مالي و تجهيزات ورزشي سراسر كشور و همچنين درخواست حمايت كميته ملي المپيك جهت حضور در رويدادهاي بين المللي دارد. با توجه به منابع محدودي كه داريم تمام تلاشمان را مي كنيم اين حمايت ها را انجام دهيم، اما نيازمند جدي حمايت فدراسيون جهاني هستيم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به رافائل با بیان اینکه هيات رئيسه حاضر از شخصيت هاي علمي و پارلماني كشور هستند، افزود: به عنوان رئيس كميته ملي المپيك از شما مي خواهم توجه بيشتري به حضور رئيس فدراسيون ايران و اعضاء هيات رئيسه آن در كرسي هاي بين المللي و در تخصيص این كرسي ها به ایران عنايت داشته باشيد. چرا كه انگيزه ما را براي گسترش اين رشته در سطح ملي بسيار افزايش خواهد داد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بیان کرد: حجم زيادي از ظرفيت باشگاهي كشور در اختيار اين رشته است. رشته هاي چهارگانه اي كه در حوزه فدراسيون ملي ما و جهانی قرار دارد. با شناختي كه از شخصيت شما دارم مطمئن هستم حمايت هاي بيشتري را خواهيم گرفت و آينده بهتري را تجريه خواهيم كرد.

صالحی امیری با یادآوری مصمم بودن توماس باخ در مسئله دوپینگ افزود: رئیس کمیته بین المللی المپیک، روسیه را بخاطر آمار دوپینگ بیش از حد ورزشکارانش از مسابقات المپیک محروم کرده است. هیات رئیسه باید اتهاماتی که به این رشته ورزشی وارد شده را پاک کند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین فدراسیون بدنسازی باید برنامه ورزش پاک را طی برنامه ای 5 ساله یا 10 ساله در نظر بگیرد و با برنامه ریزی ملایم و بدون تنش در نهایت فدراسیونی پاک و مبرا از اتهام دوپینگ را تحویل دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان خاطر نشان کرد: تربیت و آموزش نسل جوان باید به سوی ورزش پاک باشد. تیم جدید باید شعار جدید داشته باشد و ورزش پاک و شفاف را سرلوحه کار خود قرار دهد.