1403/02/09

کاظمی پور: با تایید پوشش بانوان توسط فدراسیون های جهانی منعی برای اعزام آنها نداریم/ فیتنس چلنج ویژگی های خوبی برای همه گیر شدن دارد

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بانوان به شرایط تخصصی و فنی خوبی رسیدند که مسابقات به صورت کامل توسط خود آنها اجرا می شود. 

مریم کاظمی پور در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص بازدید از رقابت های بین المللی گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: در رشته های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی در بخش بانوان، در داخل کشور منعی برای برگزاری مسابقات وجود ندارد. در بحث مسابقات برون مرزی نیز طرح های ما اگر مورد تایید فدراسیون های جهانی مورد نظر باشد، وزارت ورزش مشکلی با اعزام بانوان نخواهد داشت. مشکلاتی بود که آن را به فدراسیون انتقال دادیم که امیدوار هستیم با رفع این موانع امکان حضور هر چه بیشتر بانوان در این حوزه ها اتفاق بیافتد. انشاالله با حفظ همه چارچوب های صیانتی که برای بانوان وجود دارد این فضا بیش از پیش برای حضور دختران ایرانی در میادین بین المللی فراهم شود.

وی در ادامه به رقابت های مستریونیورس اشاره کرد و گفت: من شاهد رقابت ورزشکاران در رشته فیتنس چلنج بودم. ورزشکاران تیم ملی ایران در این رقابت ها خوب ظاهر شدند. توان و آمادگی بانوان در این رویداد به خوبی محک زده شد. امیدواریم بیشتر از اینکه به بعد قهرمانی فکر کنیم، به بعد همگانی این رشته اهمیت دهیم و به سلامت جامعه و بانوان توجه بیشتری داشته باشیم. فکر می کنم فیتنس چلنج رشته ای است که شاخص های قدرت، سرعت و استقامت را محک می زند و باید در بخش همگانی طوری برنامه ریزی شود که همه بانوان ما بتوانند در مراکز ورزشی انگیزه حضور در رقابت ها را پیدا کنند.  

کاظمی پور در پایان افزود: الحمدالله بانوان به شرایط تخصصی و فنی خوبی رسیدند که مسابقات در بخش بانوان به صورت کامل توسط خود آنها اجرا می شود. در بخش داوری نیز بانوان به خوبی خودکفا شدند. امیدواریم این روند رو به رشد در تمامی رشته ها ادامه داشته باشد.