1403/01/31

رهنماییان: سطح فعالیت های فدراسیون بدنسازی با یک انجمن قابل مقایسه نیست/ برخی افراد از رشد و تعالی بدنسازی خوشحال نیستند

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: جامعه بزرگ بدنسازی و پرورش اندام اجازه نخواه داد که یک انجمن یا یک فرد بخواهد حقوق طبیعی آن ها را به خاطر منافع شخصی مصادره کند.

حسن رهنماییان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: به گواه خیلی از کارشناسان و مدیران حوزه ورزش در کشور فدراسیون بدنسازی در ماههای اخیر از پویایی بسیار خوبی برخوردار بوده و در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است. برگزاری چند مسابقه در سطح کشور با وجود محدودیت های کرونایی به ویژه رقابت های فیتنس که برای نخستین بار و با بالاترین کیفیت برگزار شد، نشان دهنده همین پویایی است.

وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد برخی افراد از مسیر درستی که فدراسیون بدنسازی در آن قرار گرفته، خوشحال نیستند. امروز مصاحبه ای را از رییس انجمن آمادگی جسمانی در یکی از خبرگزاری های رسمی کشور در خصوص فدراسیون بدنسازی خواندم که برایم جای تعجب داشت. قطعا تمامی ارکان فدراسیون بدنسازی به وظایف خود آگاه هستند و نیازی نیست که ایشان از یک فدراسیون دیگر درباره چهارچوب وظایف فدراسیونی که این روزها از پتانسیل همه قهرمانان و بزرگان خود استفاده کرده، صحبت کند.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه عنوان کرد: لازم است به دوستان یادآور شوم که اینجا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است. در واقع فدراسیون وظیفه دارد به جز فعالیت در حوزه قهرمانی پرورش اندام و دیگر رشته های زیرمجموعه، در بخش بدنسازی هم فعالیت کند؛ حوزه ای که شاید پیش از این کمی مغفول مانده بود. نزدیک به 25 هزار باشگاه بدنسازی در سراسر کشور فعال هستند، اما سوالی که از دوستان در انجمن آمادگی جسمانی دارم، این است که چند باشگاه در حوزه آمادگی جسمانی در سطح کشور داریم؟ پس طبیعی است که فعالیت های فدراسیون بدنسازی خیلی گسترده تر از یک انجمن و حتی گسترده تر از خیلی از فدراسیون های دیگر باشد چون از جامعه آماری بسیار بالایی برخوردار است.

رهنماییان در ادامه خاطرنشان کرد: فیتنس یکی از رشته های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است و حتی مسابقات این رشته سال هاست که زیر نظر فدراسیون جهانی پرورش اندام یعنی IFBB برگزار می شود. نمی دانم چرا برخی از دوستان علاقه دارند این رشته را صاحب شوند؛ در حالی که اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور با تایید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و حضور رییس فدراسیون جهانی برگزار شد.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همچنین درباره مسابقه تهمتن که با همکاری فدراسیون بدنسازی و شبکه نسیم به زودی ضبط و پخش خواهد شد، گفت: این یک همکاری دوجانبه بین فدراسیون و صداوسیماست. دوستان در فدراسیون همگانی و انجمن آمادگی جسمانی هم می توانند مسابقه ای را زیر نظر همان فدراسیون برگزار کنند. در ضمن اگر نیاز به صحبت، مذاکره و یا حتی مصاحبه ای باشد، بهتر است رییس فدراسیون ورزش همگانی انجام دهد؛ نه اینکه رییس یک انجمن درباره فعالیت یک فدراسیون دیگر صحبت کند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم دوستان از این پس قبل از مصاحبه های عجولانه بیشتر به تحقیق و بررسی موضوعات بپردازند. بدون شک جامعه بزرگ بدنسازی و پرورش اندام اجازه نخواهد داد که یک انجمن یا یک فرد بخواهد حقوق طبیعی آن ها را به خاطر منافع شخصی مصادره کند.