1403/01/10

پای بدنسازها به تلویزیون باز می شود/ امیری: برای حضور ورزشکاران در مسابقه «تهمتن» آزمون ورودی می گیریم

سرپرست انجمن بدنسازی و شیوه های نوین تمرینی گفت: طبق توافق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و صداوسیما، مسابقه تهمتن بین ورزشکارانی که از طرف فدراسیون بدنسازی معرفی شوند، برگزار خواهد شد.

ناصر امیری در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری مسابقه «تهمتن» که قرار است از شبکه نسیم پخش شود، اظهار داشت: بعد از توافقی که بین فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با سازمان صداوسیما به منظور تدوین و پخش برنامه ای به نام«تهمتن» به وجود آمد، قرار است این مسابقه ضبط و از شبکه نسیم پخش شود. این اتفاق خوشحال کننده ای به شمار می رود که با پخش این برنامه، پای بدنسازها و فیتنس کارها که آمادگی جسمانی بالایی دارند، به تلویزیون باز خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور لازم است از افراد داوطلب در این رقابت، آزمون های ورودی گرفته شود. آیتم هایی که برای آزمون ورودی حداقل در نظر گرفته شده، به شرح زیر است:

-ورزشکاران 5 بار حرکت ماسل آپ را انجام داده، آن گاه 4 متر از طناب بدون کمک پاها بالا بروند. پس از آن 150 کیلوگرم را لیفت کنند. همچنین این نفرات باید توانایی حرکت رفت و برگشت با کتل بل را بر روی بوسوبال داشته باشند. وزن کتل بل ها 15 تا 20 کیلوگرم است و مسیری که باید از روی بوسوبال طی کنند 30 متر خواهد بود.

سرپرست انجمن بدنسازی و شیوه های نوینی تمرین خاطر نشان کرد: این حرکات نیازمند قدرت و استقامت قلبی عروقی است. همچنین ورزشکاران باید سرعت و توان بالا داشته باشند تا بتوانند در این مراحل شرکت نمایند.

امیری در خاتمه در ارتباط با زمان برگزاری این آزمون گفت: آزمون ورودی از شرکت کنندگانی که از طرف هیأت های بدنسازی استانها معرفی شوند، روز دوشنبه 13 اردیبهشت در باشگاه شاهین در منطقه شیان تهران برگزار خواهد شد.