1403/01/09

کرباسی: هر گونه اعزام برون مرزی خارج از چارچوب و ضوابط فدراسیون بدنسازی غیرقانونی است/ باشگاهها در چارچوب تعیین شده دستگاه حاکمیت ورزش کشور اقدام نمایند

سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فدراسیون از باشگاههایی که قصد اعزام به مسابقات برون مرزی را دارند، دعوت می کند در چارچوب تعیین شده دستگاه حاکمیت ورزش کشور اقدام نمایند.

حسن کرباسی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با همکاری فدراسیون بدنسازی ایران با فدراسیون جهانی پرورش اندام(IFBB) اظهار داشت: همانطور که پیش از این هم از سوی مسئولان فدراسیون بارها اعلام شده، فدراسیون بدنسازی ایران، تنها IFBB را به عنوان فدراسیون رسمی بین المللی رشته پرورش اندام می شناسد. در همین راستا رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی هم چندی پیش به تهران سفر کرد و مذاکراتی را با مسئولان ورزشی و سیاسی کشور هم داشت. بعد از این سفر و توضیحاتی که رییس IFBB ارائه کرد، خواسته وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حتی مجلس شورای اسلامی از فدراسیون بدنسازی این بوده که به همکاری خود با IFBB ادامه دهد. بنابراین همکاری با سایر فدراسیون های بین المللی در رشته پرورش اندام امکان پذیر و قانونی نیست.

وی در رابطه با اخباری مبنی بر اعزام ورزشکاران به مسابقات NPC عنوان کرد: از نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، اعزام هایی که به مسابقات NPC صورت می گیرد، قانونی نیست چون در این مسابقات کنترل دوپینگ وجود ندارد و NPC یک کمپانی تجاری است، نه یک فدراسیون ورزشی که در راستای بیزنس خود فعالیت می کند و به هیچ وجه سازمان های بزرگ بین المللی از جمله IOC، وادا و گایسف آن را به رسمیت نمی شناسند. اگر فدراسیون با این کمپانی همراهی کند، ترویج فرهنگ دوپینگ خواهد بود. در همین راستا از ورزشکاران و مدیران تیم ها و باشگاههایی که قصد دارند به مسابقات بین المللی اعزام شوند یا تیم اعزام کنند، درخواست کردیم برای سیر روال قانونی به فدراسیون مراجعه کنند.

سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: ما امیدواریم ورزشکارانی که می خواهند به مسابقات بین المللی اعزام شوند، مسیر درست را انتخاب کنند. از نظر فدراسیون ایران که تنها مرجع قانونی برای اعزام های بین المللی در رشته پرورش اندام است، ورزشکاران می بایست در تورنمنت هایی که توسط IFBB تایید شده، شرکت کنند.

کرباسی در پایان گفت: در طول سال تورنمنت های زیادی توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام IFBB در کشورهای مختلف برگزار می شود که ورزشکاران می توانند با هماهنگی فدراسیون در این مسابقات شرکت کنند.