1403/01/10
در نشست صمیمی با داوران و پیشکسوتان پرورش اندام کشور؛

نصیرزاده: خیلی جدی پیگیر بیمه داوران هستیم/ داوران باید خودشان را به روز رسانی کنند

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: از داوران نمی خواهیم رایگان قضاوت کنند و حتما حق الزحمه آن ها پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی در نشست صمیمی با داوران و پیشکسوتان پرورش اندام اظهار داشت: از آقای بوجاریان خواستم که به جد پیگیر امور رفاهی داوران باشد. یک تفاهم نامه با بیمه رازی در هفته های آینده امضا خواهیم کرد و حتی برای داوران درجه سه هم که قضاوت می کنند، بیمه بازنشستگی در نظر خواهیم گرفت. اگر داوری هیچ شغلی هم نداشته باشد، برایش بیمه رد می شود و برای این کار به توافقات اولیه با بیمه رازی رسیده ایم.

وی افزود: ما از هیچ داوری نمی خواهیم رایگان قضاوت کند. در دوران حضور من در فدراسیون، سه مسابقه در کیش، ایرانشهر و تهران داشتیم که هر کسی ابلاغ داوری داشته، خود را موظف می دانیم حق الزحمه او را پرداخت کنیم. باید تعداد داوران نیز در هر مسابقه مدیریت شود. من در کار با کسی تعارف ندارم چون خودم از همه بیشتر کار می کنم.

رییس فدراسیون بدنسازی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که از آقای بوجاریان می خواهم برای آن برنامه ریزی کند، موضوع اعزام داوران به مسابقات بین المللی است. متاسفانه در گذشته فقط چند نفر به مسابقات بین المللی اعزام می شدند که این موضوع باید اصلاح شود و از پتانسیل همه داوران استفاده شود. در داخل نیز مسابقات زیادی خواهیم داشت و از همه داوران بهره می گیریم.

نصیرزاده ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که مرا آزرده خاطر می کند، بحث به روز رسانی داوران است. داور بین المللی موظف است که خودش را به روز کند. خواسته ام از دوستانی که در کمیسیون داوران هستند، این است که کلاس های آموزشی و دانش افزایی را برگزار کرده و کسانی حضور فعالی دارند، حکم بین المللی شان تمدید شود. دلیلی ندارد حتما تعداد بالایی از داوران بین المللی داشته باشیم.

رییس فدراسیون بدنسازی با اشاره به راه اندازی لیگ در رشته های مختلف گفت: یکی از اتفاقات خوبی که این روزها در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رخ داده، راه اندازی سازمان لیگ و برگزاری لیگ در رشته های مختلف است. شنیده ام برخی می گویند مگر می شود در پرورش اندام لیگ برگزار کرد. لیگ هم منفعت اقتصادی، هم فنی و هم اجتماعی دارد. صبح در جلسه سازمان لیگ عنوان کردم که وقتی یک نفر قهرمان آسیا و جهان می شود، همه نهادهای ورزشی و دولتی از آن تقدیر می کنند، اما از نظر مالی منفعتی برای ورزشکار ندارد. حتی در رشته های دیگر مثل کشتی هم همینطور است. می توانم حسن یزدانی را مثال بزنم که با قهرمانی در جهان و حتی المپیک شاید 300 میلیون پاداش بگیرد، اما در لیگ کشتی دو برابر این مبلغ را دریافت می کند. لیگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هم باید به این سمت و سو پیش برود. 23 هزار باشگاه بدنسازی داریم. پس نمی توانیم 8 باشگاه از آن ها را بیاوریم تا با ورزشکاران ملی پوش ما قرارداد ببدند؟ در پاورلیفتینگ این کار را کردیم و در پرورش اندام نیز این توانایی را داریم.

وی افزود: طرح برگزاری مسابقات جام باشگاههای جهان را هم ارائه دادیم و در حال اجرایی کردن آن هستیم. در پاورلیفتینگ برای این مسابقات 30 هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفتیم و برای پرورش اندام نیز قطعا این اتفاق شدنی است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان داشت: یکی دیگر از بحث ها آمدن آقای رافائل به ایران است. هر کسی که می خواهد مدرک بین المللی فیتنس بگیرد، باید در این کلاس ها شرکت کند و در همه دنیا همینطور است. برخی به صورت غیرقانونی از علاقه مندان چند برابر هزینه می گیرند و آن ها را به گرجستان می برند. اگر بخواهیم مسابقات فیتنس بانوان را راه بیاندازیم، چه کسی باید به مربیان و ورزشکاران ما آموزش دهد؟ باید از این پتانسیل بهره می بردیم. حضور رافائل و دیدارش با مسئولان ورزشی و سیاسی کشور ثمرات زیادی برای ما داشت. هم ایران قطب آکادمی بین المللی IFBB شده و می تواند کلاس بین المللی برگزار کند و هم میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی را خواهیم گرفت. این ها یک فرصت است. آن هایی که می گویند IFBB ضعیف است، اشتباه می کنند. این فدراسیون 202 کشور را عضو خود دارد، آماری که خیلی از فدراسیون جهانی در رشته های مختلف با آن فاصله زیادی دارند. حتی در آینده این شانس وجود دارد که رشته هایی مثل فیزیک، فیتنس و حتی پرورش اندام وارد المپیک شوند.

نصیرزاده در پایان تصریح کرد: یکی از مشکلات در 16 سال اخیر که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام این بوده که ساختار فیزیکی مناسبی نداشتیم. با پیگیری هایی که انجام دادیم، متراژ زمینی که با فدراسیون تخصیص داده شده بود را در مجموعه آزادی افزایش دادیم و در ماههای آینده گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته برای ساخت کمپ تیم های ملی و ساختمان فدراسیون ارائه خواهم کرد.