1403/01/10

برگزاری نشست هماهنگی لیگ برتر پاورلیفتینگ با حضور رییس فدراسیون/زمان قرعه کشی و شروع مسابقات اعلام شد

نشست هماهنگی لیگ برتر پاورلیفتینگ برگزار و قوانین این رقابتها با حضور نمایندگان باشگاهها مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نشست هماهنگی لیگ برتر پاورلیفتینگ امروز در محل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور عبدالمهدی نصیرزاده ریاست فدراسیون، حسین شیروانی سرپرست سازمان لیگ، مرتضی اویسی نایب رییس سازمان لیگ، عبدالله فتوحی دبیر سازمان لیگ، فرشید سلطانی رئیس انجمن پاورلیفتینگ و نمایندگان باشگاههای حاضر در لیگ برتر از جمله ابراهیم مهربان(خراسان رضوی)، سعید شریفی( هیأت کارگری اصفهان)، سروش پورآزاد( خراسان رضوی)، سعید فاضلی و عباس مولا( مربی ملی حفاری)، هادی رستمی و جوادی فر( کرمانشاه)، سعید داداش پور( بابلسر) و مجید نظرخانی( نیروی زمینی ارتش) برگزارشد. همچنین تیمهای گل گهر سیرجان، آذربایجان غربی و فارس نیز آمادگی خود را برای شرکت در این رقابتها اعلام کردند. 

در این جلسه عبدالمهدی نصیرزاده ریاست فدراسیون درباره برگزاری مسابقات لیگ اظهار کرد: برگزاری رقابتهای لیگ می تواند نقطه عطفی در فدراسیون بدنسازی باشد. پاورلیفتینگ در سالهای گذشته به جایگاه واقعی خود نرسید، اما لیگ می تواند این رشته را به جایگاه خود بازگرداند. پاورلیفتینگ می تواند در بازیهای آسیایی 2026 در برنامه  مسابقات رسمی قرار گیرد و برگزاری درست رقابتهای لیگ به عنوان مقدمه ای برای مسابقات لیگ جهانی، از عوامل اصلی تثبیت جایگاه آن است؛ به طوری که مسوولان بازیهای آسیایی نیز با ورود آن به برنامه بازیهای موافقت  کنند.

وی افزود: از آنجایی که فلسفه لیگ بر آن است که تعداد رقابتها زیاد باشد، بهتر است رقابتها در دو گروه و به صورت رفت و برگشت برگزار شود و پس از جمع امتیازات تیمها در هر گروه، مرحله پایانی با حضور تیمهای برگزیده این گروهها انجام شود.

شیروانی سرپرست سازمان لیگ نیز خاطرنشان کرد: رقابتهای لیگ می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی در یک رشته ورزشی شود. طبیعی است که اسپانسرها موجب رونق لیگ می شوند و حامیان مالی نیز زمانی جذب یک رشته می شوند که آن ورزش دیده شود. به همین خاطر عملکرد تیمها و ورزشکاران می تواند تأثیر مستقیمی در آینده این رقابتها داشته باشد. از این رو به دنبال لیگی با کمترین میزان خطا و اشتباه هستیم.

در خاتمه این نشست مقرر شد که بابلسر به عنوان میزبان دور رفت لیگ برگزیده شود.
دیگر موارد مصوبه در این جلسه چنین بود:
- هر تیم می تواند از 16 ورزشکار در 8 وزن استفاده کند. همچنین 2 نفر نیز به عنوان اعضای ذخیره، تیم را همراهی می کنند.
- تیمها می توانند از دو ورزشکار خارجی در لیست 16 نفره خود بهره گیرند. 
- هر تیم باید لوگوی مخصوص به خود را داشته باشد. 
- ثبت قراردادها تا روز 18 اردیبهشت انجام خواهد گرفت و با توجه به کیفیت نفرات تیمها قرعه کشی در روز 19 اردیبهشت انجام می گیرد.  
-دور رفت گروه A در روزهای پنجم و ششم خرداد و دور رفت گروه B - طی روزهای هفتم و هشتم خرداد انجام خواهد گرفت. تیمهای شرکت کننده یک روز قبل از برگزاری مسابقات می توانند در محل اسکان حاضر شوند و به این ترتیب تیمهای گروه اول در روز 4 خرداد در محل برگزاری لیگ مستقر خواهند شد. 
- مرحله برگشت گروه A در روزهای 18 و 19 خرداد و دور برگشت گروه B طی روزهای 20 و 21 خرداد برگزار خواهد شد. میزبان این دور، بعد از پایان دور رفت اعلام خواهد شد.
- دور نهایی با حضور دو تیم برگزیده گروه A و دو تیم برتر گروه B طی روزهای سوم و چهارم تیرماه انجام خواهد گرفت. 
- با توجه به میزبانی ارومیه در مسابقات لیگ جهانی، این مرحله در ارومیه انجام می گیرد. 
- با توجه به این که این مسابقات برای نخستین بار انجام می گیرد، رکوردهای تمامی اوزان به عنوان رکوردهای لیگ برتر ثبت خواهند شد.
- در خاتمه مسابقات، دو تیم برتر راهی مسابقات لیگ جهانی خواهند شد.