1403/01/09

لودمیلا: بانوان ایرانی می توانند در فیتنس چلنج موفق ظاهر شوند/ ایران حتما میزبان خوبی برای مسابقات جهانی خواهد بود

مدرس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت: مطمئن هستم که اگر ایران میزبان مسابقات جهانی شود، حتماً میزبان خیلی خوبی خواهد بود.

«لودمیلا چیزووا» که به همراه رافائل سانتونخا، رییس IFBB به ایران سفر کرده بود، در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص سر فصل های سمینار بین المللی فیتنس بانوان که با تدریس او برگزار شد، اظهار داشت: در این سمینار درباره 3 موضوع صحبت شد. در ابتدا درخصوص مبانی فیتنس و سبک زندگی سالم، تیپ شناسی بدنی بانوان و بیماری هایی که وجود دارد، به صحبت پرداختیم. سپس به اینکه چه برنامه هایی می توان برای افراد تدوین کرد، پرداختیم و در نهایت در خصوص ورزش در زمان بارداری و پس از زایمان بانوان صحبت شد.

رئیس فدراسیون پرورش اندام جمهوری چک درباره استقبال بانوان از این سمینار افزود: از حضور بانوان ایرانی در این سمینار بسیار خوشحالم و می دانم که می توانستیم شاهد استقبال بیشتری هم باشیم و همه بانوان علاقه مند به فیتنس در این سمینار حاضر نبودند، اما به دلیل شرایط کرونا بعضی از افراد به صورت آنلاین سمینار را پیگیری کردند.

وی با اشاره به رشته جدید فیتنس چلنج تصریح کرد: فیتنس چلنج جزو رشته هایی است که مبانی و آمادگی جسمانی ورزشکار را می سنجد. آیتم های 2 دقیقه ای دارد و ورزشکار باید در این مدت زمان بیشترین تکرار را انجام دهد. همچنین شرایط حضور برای بانوان ایرانی در این رشته جدید فراهم است و مبانی این رشته را به بانوان حاضر در سمینار نیز توضیح دادیم.

نظر لودمیلا را درباره شانس موفقیت بانوان در رشته فیتنس چلنج پرسیدیم که در پاسخ اظهار داشت: با توجه به علاقه و هیجانی که در بانوان وجود دارد مطمئن هستم که می توانند موفق باشند. بانوان ایرانی هیچ فرقی با بانوان سراسر جهان ندارند و حتماً در این رشته حضور پیدا می کنند و حتماً موفق خواهند شد.

مدرس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در پاسخ به این سوال که چه نظری در رابطه با حضور رافائل سانتونخا در ایران دارد و آیا فدراسیون ایران می توان میزبان رقابت های جهانی باشد، بیان کرد: از ایران بسیار خوشم آمده است و مطمئن هستم که اگر ایران میزبان شود، حتماً میزبان خیلی خوبی خواهد بود. با توجه به جلساتی که رئیس فدراسیون جهانی با مسئولان ایران داشته است، امیدوارم این اتفاق بیافتد و ایران هم بتواند با تامین زیر ساخت ها این مسئله را رقم بزند.

وی در پایان افزود: پش از این به ایران سفر نکرده بودم و درباره ایران چیزی نشنیده بودم، اما قبل از سفر مطالعه کردم. این افتخار بزرگی بود که به ایران آمدم و اینجا فقط انرژی مثبت و مهربانی وجود دارد و از این اتفاق خیلی خوشحالم. تمایل دارم بیشتر با آداب و رسوم ایرانی ها آَشنا شوم.