1403/01/09

رجبی: برگزاری لیگ پرورش اندام، برگ برنده فدراسیون خواهد بود

سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان یزد گفت: شکل گیری لیگ پرورش اندام را عاملی اساسی در توسعه این رشته در کشور می داند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، حسین رجبی درباره برگزاری نخستین دوره رقابتهای لیگ در رشته های پاورلیفتینگ و مچ اندازی در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: طرح ریاست فدراسیون برای برگزاری لیگ پرورش اندام در سال 1400 برنامه بسیار خوبی است. به خصوص از این جهت که ورزش پرورش اندام را از شرایط کنونی نیز بزرگ تر می کند. ورزشکاران نیز می توانند با برنامه تمرین کرده، رژیم گرفته و با برنامه مسابقه دهند.

وی درباره تأثیر شکل گیری این مسابقات بر ورزشکاران و تیم ها تصریح کرد: از طرف دیگر لیگ، به منبع درآمدی برای ورزشکار بدل می شود تا ورزشکار از جیب خود خرج نکند و مجانی زحمت نکشد و مسابقه ندهد. همان طور که می بینیم در رشته هایی مثل جودو، کشتی، تکواندو و کاراته نیز لیگ در حال برگزاری است و ورزشکاران با حقوق و مزایا در باشگاههای خود مشغول به کار هستند. همچنین باشگاهها نیز راغب هستند در راستای دیده شدن و تبلیغات خود، اقدام به تیمداری کنند.

سرپرست هیات بدنسازی و پرورش اندام یزد افزود: شکل گیری لیگ نه تنها در پرورش اندام بلکه در رشته های دیگر زیر مجموعه فدراسیون هم عالی است و حتی می توانیم با وارد کردن ورزشکاران خارجی به رقابتها، شور و حالی در لیگ ایجاد کنیم. تا قبل از این، ورزشکاران ما نمی دانستند که کجا باید مسابقه دهند و یکی در IFBB و دیگری در NPC مسابقه می دادند. حتی بعضی ها در رقابتهایی شرکت می کردند که فدراسیون این رقابتها اصلا نام شناخته شده ای در دنیا نداشت. اما حالا باشگاهها با ورزشکاران قرارداد امضا می کنند و ورزشکاران تأمین مالی می شوند. به همین خاطر خوشحالم که پرورش اندام پس از مدتها صاحب لیگ می شود و ورزشکاران ما با امید، ورزش می کنند و تقویمی که برای رقابتها در نظر گرفته می شود، با هدف است.

رجبی در ارتباط با اثرات شکل گیری لیگ بر روی اسپانسرها بیان کرد: در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که اسپانسر بدنسازی و پرورش اندام هستند. آنها هم از این به بعد می توانند با برنامه پیش بروند و هزینه ای که می کنند، سوخت نمی شود و دیده می شوند. این مساله هم برای صاحب صنعت مفید است، هم برای صاحب مارکت باشگاهی و هم به ورزشکار خیر و برکت می رساند.

وی درباره شکل گیری لیگ در عرصه بین المللی و برگزاری مسابقات جام باشگاههای جهان در آینده ای نزدیک اذعان کرد: این بزرگ ترین امری است که می تواند پیش روی NPC و IFBB قرار گیرد. زیرا همین حالا NPC تقریبا چنین رقابتهایی را برگزار می کند. می دانید که NPC فدراسیون هم نیست و مثل یک شرکت است اما در جاهایی که نمایندگی دارد، مثل روسیه، بلغارستان و...مسابقات را برگزار می کند و شور و حال رقابتهایشان نیز بیشتر از مسابقات IFBB است. شکل گیری لیگ می تواند یک برگ برنده برای فدراسیون پرورش اندام کشور باشد تا در رشد و شکوفایی پرورش اندام در کشور، مفید باشد. اتفاقا در جلسه با ریاست فدراسیون این مساله مطرح شد که حتی فدراسیون جهانی نیز پذیرفته که مسابقات باشگاهی جهانی و قاره ای برگزار شود.