1403/01/10

سرابی: اخذ ویزا زمانبر است و فرصت کافی نداریم انتخابی تیم ملی آسیایی و جهانی را جدا کنیم

دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: امسال شرایط مساوی برای همه ورزشکاران به وجود آمده است و این امر باعث می شود مدال آوران جهت دفاع از عناوین گذشته خود انگیزه پیدا کنند و مدعیان تازه نفس هم می دانند که رقیبان جدی و سرسختی دارند تا بیشتر تلاش کنند.  

سامان سرابی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص علت هم زمانی مسابقات انتخابی تیم ملی به رقابت های آسیایی و جهانی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات آسیایی و جهانی تقریباً در فاصله کمی از هم برگزار می شوند چاره ای جز هم زمانی در انتخابی تیم ملی نداشتیم. چرا که اخذ ویزای فرانسه حداقل به 2 ماه زمان نیاز دارد.

دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: مسابقات آسیایی پرورش اندام اواخر شهریورماه در اندونزی و مسابقات جهانی اواسط آبان ماه در فرانسه برگزار می شود؛ نمی توانیم به محض بازگشت ورزشکاران از مسابقات آسیایی، رقابت انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی برگزار کنیم، نه زمان کافی برای برگزاری مسابقات داخلی داریم نه فرصت کافی برای اقدام جهت دریافت ویزای فرانسه.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک به صورت جداگانه از مسابقات فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار فیزیک در استان های مختلفی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این امر یکی دیگر از دلایلی است که زمان را محدودتر می کند تا ما زودتر دست به کار شویم و انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت های آسیایی و جهانی 2021 را هم زمان انجام دهیم.

سرابی در پاسخ به این سوال که چرا به مدال آوران سال های گذشته شانسی داده نشد و تنها راه رسیدن به تیم ملی را گذر از آوردگاه انتخابی اعلام کردند، بیان کرد: سال گذشته به علت وجود ویروس کرونا هیچ اعزامی نداشتیم و در واقع در سال گذشته مدال آوری نداشتیم و بدن ها از مسابقات خیلی فاصله گرفته اند.

دبیر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به این موضوع که سال های گذشته ورزشکاران بعد از کسب مدال در رقابت های آسیایی نشان می دادند که بدن خوبی دارند، جهت حضور در تیم اعزامی به رقابت های جهانی مستقیم در اردوی بازبینی کمیته فنی کنار سایر ورزشکاران می ایستادند، خاطر نشان کرد: امسال شرایط مساوی برای همه ورزشکاران به وجود آمده است و این امر باعث می شود مدال آوران جهت دفاع از عناوین گذشته خود انگیزه پیدا کنند و مدعیان تازه نفس هم می دانند که رقیبان جدی و سرسختی دارند تا بیشتر تلاش کنند.  

وی در پایان با یادآوری این نکته که تصمیم داریم در مسابقات جهانی فیتنس اسپورت اسپانیا نماینده داشته باشیم اذعان کرد: مسابقات پنجشنبه و جمعه پیش رو را بهترین فرصت دانستیم که انتخابی تیم ملی داشته باشیم و یک یا دو نفر را به عنوان نماینده کشورمان انتخاب کنیم و به پیشنهاد رئیس کمیته فنی از ورزشکاران با تجربه در این رشته دعوت به عمل خواهد آمد تا در این انتخابی در کنار کادر کمیته فنی حضور داشته باشند.