1403/01/09
در دومین نشست شورای فنی فدراسیون تصویب شد

سلامتی ورزشکاران در اولویت فدراسیون است

دومین نشست شورای فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور محمد تقی امیری خراسانی سرپرست فدراسیون و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ شورای فنی فدراسیون طی مصوباتی سلامتی ورزشکاران را در اولیت دانست و اعلام کرد که تیم ملی ایران به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام نخواهد شد.

دومین نشست شورای فنی فدراسیون در حالی برگزار شد که پس از اولین نشست همه اعضا دیدگاه ها و نظرات خود مبنی بر عدم برگزاری و یا برگزاری مسابقات را به سرپرست فدراسیون ارسال کرده بودند.

در این نشست پس از بررسی شرایط و جوانب توسط اعضای شورای فنی فدراسیون تصمیم بر این شد با توجه به شرایطی که ویروس منحوس کرونا در دنیا به وجود آورده، تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به دلیل سلامتی ورزشکاران و خانواده آنها به مسابقات جهانی اسپانیا اعزام نشود.

قابل ذکر است مسابقات جهانی قرار است در آبانماه سال جاری در شهر بنیدروم اسپانیا برگزار شود و این در حالی است که طبق اخبار، کشور اسپانیا از خط قرمز هم عبور کرده و در وضعیت نابسامانی قرار دارد.

گفتنی است، وضعیت هشدار دهنده و قرمز شیوع ویروس کرونا در ایران و محدودیت در برگزاری مسابقات به دلیل حضور همراهان ورزشکار جهت آماده سازی وی، که باعث تجمیع شده و حمل و نقل آنها و حضور در محل مسابقه با پروتکل های بهداشتی منافات دارد یکی از دلایل شورای فنی مبنی بر عدم آماده سازی تیم ملی برای مسابقات جهانی است.

تعطیلی باشگاه ها در دوران قرنطینه شهرها، و همچنین با توجه به کم بودن بازه زمانی تا مسابقات جهانی، موجب می شود فشار تمرینی ورزشکار از حد معمول بالاتر رفته که همین امر باعث کاهش ایمنی بدن شده و درصد ابتلا به کرونا بالا خواهد رفت.

محدودیت بازه زمانی جهت انتخاب اعضای تیم ملی و همچنین ارسال اسامی و دریافت ویزا یکی دیگر از دلایل شورای فنی است.

احتمال قرنطینه کردن ورزشکار در کشور میزبان از یک تا چهارده روز وجود دارد که این نکته هم توسط شورای فنی مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به قرنطینه شدن چندین شهر در کشور اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، احتمال کنسل شدن مسابقات نیز وجود دارد.

شورای فنی در پایان اعلام کرد که به هرکدام از دلایلی که عنوان شد، ورزشکار نتواند به این مسابقات اعزام شود، در این وضعیت نا به سامان اقتصادی هزینه های سنگینی را متحمل خواهد شد.

قابل ذکر است با توجه به برگزاری مسابقات آسیایی در سال 2021،  مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بهمن ماه سال جاری بر اساس شرایط وقت یا به صورت مسابقه ای و یا به صورت انتخابی برگزار خواهد شد. از این روی ورزشکاران می توانند با برنامه ریزی بهتر خود را برای این هدف آماده کنند.