1403/01/10

حضور رئيس فدراسيون جهاني بدنسازي و پرورش اندام در كميته ملي المپيك/ صالحی امیری: امیدوارم با همکاری IFBB  ورزش پاک را ترویج دهیم

صبح امروز رافائل سانتونخا به همراه مسئولان فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام با حضور در كميته ملي المپيك پس از بازديد از موزه ملي با سيد رضا صالحي اميري ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام، صبح امروز ١٧ فروردين ماه رافائل سانتوخا رئيس IFBB، عبدالمهدي نصيرزاده رئيس فدراسيون ايران به همراه ساير مسئولان فدراسيون پس از بازديد از موزه ملي ورزش، المپيك و پارالمپيك با سيدرضا صالحي اميري رئيس كميته ملي المپيك ديدار و گفت و گو كردند.

در اين نشست با تاكيد بر ورزش پاك پیرامون بحث های بین المللی، از جمله ارتباط فدراسیون جهانی با فدراسيون ایران، شانس اخذ میزبانی جهانی و کسب کرسی های بین المللی بحث شد.

رئيس IFBB در ابتداي صحبت هايش با تاكيد بر اينكه باور داريم مسئله دوپينگ بايد ريشه كن كنيم تصريح كرد: رشته هاي بادي كلاسيك، فيزيك و فيتنس رشته هايي هستند كه بايد به دور از هرگونه دارويي باشند. گاهي بعضي افراد تلاش مي كنند قوانين را دور بزنند، ما بايد سعي كنيم نسل جوان را از دوپينگ دور نگاه داريم.

رافائل سانتونخا در ادامه افزود: ما فعاليت هاي زيادي داشتيم و از طرف IOC به رسميت شناخته شده ايم اما، جزو آرزوهاي ماست كه رشته هاي زير مجموعه IFBB المپيكي شود.

وي در خصوص ميزباني ايران در مسابقات آسيايي و جهاني ديد كاملاً مثبتي داشت و در پاسخ به رئيس كميته ملي المپيك گفت: اميدوارم اين اتفاق بيافتد و ميزباني هاي سال هاي ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ به ايران داده شود.

صالحي اميري خطاب به رئيس IFBB اذعان داشت: مطمئن هستم شما هم همچون ما روي مسئله مبارزه با دوپينگ بسيار حساس هستيد؛ ما به دنبال ورزش پاك هستيم. انتظار داريم اين سبك جديد زندگي را براي نسل جديد طراحي كنيد. فدراسيون ايران هم حداكثر تلاشش را انجام داده است و نصيرزاده و همكارانش استقرار ورزش پاك در فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام هستند و قدم هاي خوبي هم برداشته و موفق بوده اند.

رئيس كميته ملي المپيك در پایان صحبت های خود درباره کسب کرسی های بین المللی ایران و پتانسیل های موجود صحبت کرد و افزود: امیدواریم کرسی های بین المللی بیشتر و بهتری نصیب ایران شود و حمایت صد درصدی خودمان را از فدراسیون ایران جهت اخذ میزبانی های بین المللی اعلام می کنیم و امیدواریم این اتفاق بیافتد.

رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام تصريح كرد: اولين دوره مسابقات فيتنس قهرماني كشور را اخر همين هفته برگزار مي كنيم كه نياز به حمايت كميته ملي المپيك و همچنين IFBB داريم چون فيتنس شانس حضور در المپيك را دارد.

نصيرزاده با اشاره به صحبت رافائل سانتونخا در اين خصوص كه فيتنس يك سبك زندگي است افزود: با حمايت فدراسيون جهاني بدنسازي و پرورش اندام مي توانيم اين رشته را در ايران ترويج بدهيم.

وي در ادامه يادآور شد: طبق مذاكراتي كه انجام شد ميزباني هاي مسابقات جهاني تا سال هاي ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ به كشورهاي مختلف داده شده است اما ما درخواست داديم كه ميزباني رقابت هاي آسيايي ٢٠٢٢ و ميزباني مسابقات جهاني را در سال ٢٠٢٣ به ايران بدهند. طي اين چند روز هم امكانات موجود جهت ميزباني هاي چنين رويدادهايي را نشان خواهيم داد.

وي در پايان صحبت هايش يادآور شد: از حضور رئيس فدراسيون جهاني تشكر مي كنم كه با توجه به شرايط موجود و وجود ويروس كرونا به كشور ما سفر كرد و تشكر ويژه دارم از رئيس كميته ملي المپيك بابت جلسه و ديداري كه برگزار شد.