1403/01/09

اعلام مصوبات نشست کمیته فنی فدراسیون بدنسازی/ نصیری: تنها راه رسیدن به تیم ملی گذر از آوردگاه انتخابی خواهد بود

رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت های آسیایی و جهانی 2021 در نیمه دوم مردادماه انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نخستین نشست کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام روز یکشنبه در محل فدراسیون با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون، رضا سلطانی نژاد سرپرست سازمان تیم های ملی، محمد نصیری رییس کمیته فنی و تمامی اعضای کمیته فنی برگزار شد.

در این نشست پیرامون مسائل مختلفی از جمله برگزاری مسابقات فیتنس قهرمانی کشور و نحوه انتخاب ملی پوشان برای مسابقات آسیایی و جهانی پرورش اندام در سال 2021 مورد بررسی قرار گرفت.

محمد نصیری، رییس کمیته فنی درباره مصوبات این جلسه گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت های آسیایی و جهانی 2021 که در کشورهای اندونزی و فرانسه برگزار می شود، در نیمه دوم مردادماه انجام خواهد شد. طبق تصمیم اتخاذ شده رقابت های بادی کلاسیک و پرورش اندام بزرگسالان، پیشکسوتان و جوانان به میزبانی یک استان و مسابقات فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار هم به میزبانی یک استان دیگر برگزار خواهد شد. تاکنون استان های تهران و کرمان آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کرده اند که به زودی تصمیم درباره تعیین میزبان این دو رویداد اتخاذ می شود. 

وی افزود: تمامی قهرمانان تیم ملی و مدال آوران اسیایی و جهانی سال های گذشته باید در انتخابی تیم ملی شرکت کنند و این مسابقات تنها ملاک برای انتخاب ملی پوشان جهت حضور اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی خواهد بود. در واقع تنها راه رسیدن به تیم ملی گذر از آوردگاه انتخابی خواهد بود.

رییس کمیته فنی در ادامه عنوان کرد: در این نشست مقرر گردید در اسرع وقت آیین نامه فنی مسابقات انتخابی تیم ملی جهت ارسال به هیات های استانی و ابلاغ به ورزشکاران توسط کمیته فنی تنظیم شود. همچنین درباره تعداد نفرات و نحوه حضور جهت دعوت به اردوی تیم ملی در جلسه بعد کمیته فنی تصمیم گیری خواهد شد.

نصیری با اشاره به برگزاری مسابقات فیتنس در روزهای 19 و 20 فروردین ماه گفت: مقرر شد در زمان برگزاری مسابقات فیتنس دو نماینده از متخصصین رشته فیتنس به پیشنهاد رییس کمیته فنی جهت انتخاب ملی پوشان اعزامی به مسابقات فیتنس اسپانیا به عضویت کمیته فنی دربیایند. تصمیمات مربوط به اعزام برون مرزی برای فیتنس نیز در اسرع وقت اعلام می گردد. 

وی در پایان اظهار داشت: بنا به درخواست بنده و موافقت ریاست محترم فدراسیون مقرر گردید تمامی اعضای کمیته فنی در راستای آشنایی هر چه بیشتر با قوانین و مقررات رشته فیتنس  به طور رایگان در سمینار داوری فیتنس شرکت نمایند.