1403/01/10

آمده: قم ظرفیت میزبانی در اکثر رشته های فدراسیون بدنسازی را دارد/ با تخلفات مجازی برخورد کردیم

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم گفت: باشگاه داران و ورزشکاران در سال 99 ضرر و زیان های زیادی متحمل شدند و به همین منظور ما سعی کردیم تمام برنامه های سال جاری را برای این قشر به صورت رایگان برگزار کنیم تا به آنها کمکی کرده باشیم.

سعید آمده در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با اقدامات و عملکرد استان قم اظهار داشت: در سال 99 با مشکلاتی که بخاطر وجود کرونا پیش آمد نیاز داشتیم  تغییری در اقدامات هیات ایجاد کنیم. بنظرم تنها استانی بودیم که در شرایط اوج کرونا و با توجه به اینکه فعالیت ها به صورت مجازی و نیمه حضوری انجام شد؛ مسابقات لیفت را به سبک جدیدی اجرا کردیم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم افزود: مرحله ابتدایی مسابقات به صورت مجازی و مرحله نهایی را به صورت حضوری در خانه بدنسازی هیات قم برگزار کردیم. پس از آن مسابقات پرورش اندام را داشتیم که شرکت کنندگان زیادی از سراسر کشور حضور پیدا کردند. برای اولین بار مسابقات پرورش اندام را به صورت رایگان برگزار کردیم، که باعث جذب مخاطبان زیادی شد. خیلی از ورزشکاران حاضر در مسابقات کشوری پیش از این، در مسابقات استانی قم خودشان را به نمایش گذاشته بودند.

وی تصریح کرد: مسابقات پرس سینه استان را هم در فضای جدید خانه بدنسازی، به نام خانه پاورلیفتینگ برگزار کردیم. احداث خانه پاورلیفتینگ نوید بخش این امر است که به امید خدا در سال آینده خیلی از رشته ها را به صورت تخصصی جلو ببریم.

آمده با تاکید بر اینکه ما سعی کردیم امسال همراه و کمک حال ورزشکاران و باشگاه داران باشیم، گفت: می دانیم که این قشر در شرایط موجود ضرر و زیان های زیادی را متحمل شده اند. فکر می کنم تنها استانی بودیم که تمام برنامه های سال 99 را برای ورزشکاران و باشگاه داران به صورت رایگان برگزار کردیم؛ کمکی که ما می توانستیم برای جامعه بدنسازی و پرورش اندام استان قم انجام بدهیم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم به برگزاری کلاس ها آموزشی مربیگری به صورت مجازی و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آزمون های حضوری اشاره کرد و اذعان داشت: مخاطبان بسیار خوبی را جذب کردیم و سعی می کنیم مربیان سطح بالایی را به استان و کشور معرفی کنیم.

وی در ادامه درباره شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور اظهار داشت: ورزشکاران تیم قم به آمادگی کامل برای رقابت جدی با حریفان خود نرسیده بودند به همین دلیل تیم محدودی را اعزام کردیم. شکر خدا 50 درصد از همین تعداد نفرات اعزامی توانستند فینالیست شوند و جزو 6 نفر برتر کشور شناخته شدند. این نتیجه نشان دهنده ظرفیت خوب استان قم بود که قطعاً سال آینده با تیم کامل در همه رشته های مسابقات کشوری حضور خواهیم داشت.

سعید آمده همچنین در ادامه عنوان کرد: به دکتر نصیرزاده پیشنهاد داده ایم که استان قم این ظرفیت را دارد که در برگزاری اکثر رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام میزبان باشد و انشاالله بتوانیم شرایطی را فراهیم کنیم که ورزشکار بتواند با هزینه کمتری در مسابقات کشوری حضور یابد. این امر می توان کمک خوبی به ورزشکار و هیات های استانی باشد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم با یادآوری این نکته که در سال جاری اکثر فعالیت ها به صورت اینترنتی پیگیری می شد و فضای مجازی در اجرای امور غالب شده است، تصریح کرد: فرودین ماه سال 99 دستور العمل جامعی را برای کلیه جامعه بدنسازی و پرورش اندام استان قم ابلاغ کردیم که مبنی فعالیت های مربیان و ورزشکاران استان قم در فضای مجازی باید بر اساس ابلاغ ارسال شده باشد.

وی همچنین افزود: بازه زمانی خاصی را جهت آشنایی افراد با قوانین و اجرا در نظر گرفته بودیم ضمن اینکه خودمان هم رصد می کردیم. پس از آن، اگر شخصی موارد عنوان شده را رعایت نمی کرد قطعاً متخلف شناخته می شدند و با هماهنگی هایی که با حراست و بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام دادیم، توانستیم با دفتر دادستانی و پلیس فتا مکاتباتی نیز داشته باشیم. افرادی که پس از اخذ تذکر از جانب هیات، مجدد مرتکب تخلف می شدند با حکم قضایی اقدامات لازم را به صورت جدی انجام دادیم. با این کار توانستیم 99 درصد تخلفات استان را کاهش دادیم و واقعاً پاکسازی صورت گرفت.