1403/01/10

سلطانی: همکاری IPF و IBSA باعث رشد و توسعه پاورلیفتینگ خواهد شد

عضو اجرایی در هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ گفت: با توجه به همکاری های قبلی IPF با فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی FISU و فدراسیون SPEACIAL OLYMPIC ATHELETE، پیش بینی می‌شود این روند همکاری کاملاً موفقیت آمیز باشد.

فرشید سلطانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص انتشار خبر تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ IPF با فدراسیون بین المللی ورزشهای نابینایان IBSA اظهار داشت: فدراسیون جهانی نابینایان 12 رشته ورزشی را تحت پوشش قرار می دهد که یکی از آنها رشته پاورلیفتینگ است. از مدت ها قبل گاستون پاراژ رئیس IPF با رئیس فدراسیون جهانی نابینایان جلساتی را در خصوص همکاری های دوجانبه برگزار کرده اند.

عضو اجرایی در هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ IPF در ادامه افزود: با توجه به همکاریهای قبلی IPF با فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی FISU و فدراسیون SPEACIAL OLYMPIC ATHELETE، پیش بینی می‌شود این روند همکاری کاملاً موفقیت آمیز باشد و  پاورلیفتینگ را جهت ورود و جذب مخاطبین بیشتر، بیش از پیش فعال‌ سازد.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا تصریح کرد: نمایش این ورزش در رسانه های ملی و بین المللی بخصوص پخش زنده مسابقات از سوی تیم رسانه ای قوی IPF از دیگر نکاتی است که رئیس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ به آن اشاره کرده است و یقیناً با فراگیر شدن این ورزش در سطوح قاره ای بخصوص کشورهای آسیا پس از این باید شاهد رقابتهای جذاب‌تری باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: همکاری و همدلی این ۲ فدراسیون با یکدیگر از آن جهت حائز اهمیت است که باعث  پیشرفت، رشد و توسعه ورزشکاران نابینا و کم بینا در پاورلیفتینگ می شود.  IPFبا بیش از ۱۴۰ عضو در اقیانوسیه و قاره های آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی دارد و تشکیلات منظم و منسجمی را در برگرفته است.

فرشید سلطانی در پایان با تاکید بر اینکه همیشه تغییرات مدیریتی سیستماتیک در مسیر خود با موانع و مشکلاتی مواجه است، خاطر نشان کرد: منتظر پیامدهای این تفاهم نامه از سوی فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ خواهیم بود و تا قبل از آن فدراسیون ایران در این خصوص هیچ برنامه ای در سطح ملی نخواهد داشت اما، قطعاً در رابطه با این امر مهم نشستی با نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان خواهیم داشت.