در پی تأکید وزارت ورزش و جوانان بر ساماندهی وضعیت مدیریتی هیئتهای استانی، فدراسیون بدنسازی و پرورشاندام با رویکردی شفاف و عزم جدی، فرآیند برگزاری مجامع انتخاباتی در استانهای مختلف کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ، دکتر بهمن محمدرضائی دبیرکل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تاکید کرد شفافیت ؛ اولویت فدراسیون میباشد.
وی با بیان اینکه یکی از اصلیترین اهداف فدراسیون در برگزاری این مجامع، تقویت نظام شایستهسالاری، افزایش مشارکت بدنه تخصصی و جلوگیری از انحصار مدیریتی در استانها عنوان شده است. طبق اعلام مسئولان فدراسیون، انتخابات هیئتها باید به گونهای برگزار شود که افراد متخصص و مورد اعتماد جامعه بدنسازی، فرصت حضور و تأثیرگذاری در روند مدیریتی را داشته باشند.
دبیرکل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تاکید کرد انتخابات هیاتها بر پایه رأی و قانون خواهد بود در همین راستا سیاستهای ابلاغی از سوی وزارت ورزش، تمامی مراحل اجرایی مجامع انتخاباتی با نظارت دقیق و در چارچوب آییننامههای مصوب انجام میپذیرد.
فدراسیون با تأکید بر اصل بیطرفی و سلامت انتخابات، بر عدم مداخله اشخاص یا جریانهای بیرونی در روند برگزاری مجامع تأکید کرده و از تمامی داوطلبان خواسته است ضمن رعایت چارچوبهای قانونی، فضای رقابتی سالمی را رقم بزنند.
محمدرضائی تاکید کرد اگرچه در برخی استانها چالشهایی همچون تأخیر در استعلامها و یا عدم تکمیل مدارک برخی کاندیداها مشاهده شده، اما فدراسیون اعلام کرده است با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استانها و با نظارت هیئتهای بازرسی، تلاش خواهد کرد این موانع را به حداقل برساند و روند انتخابات را در فضایی آرام و قانونی به انجام رساند.
هیئتهای استانی باید با مدیریت شفاف و برآمده از بدنه واقعی ورزش فعالیت کنند. ما مصمم هستیم فرآیند انتخابات را در تمام استانها با دقت، قانونمداری و احترام به رأی جامعه ورزشی اجرا کنیم.
وی در پایان اعلام داشت با توجه به اهمیت نقش هیئتهای استانی در رشد و توسعه ورزش بدنسازی، تداوم برگزاری انتخابات منظم و شفاف، میتواند مسیر را برای ارتقاء سطح کیفی برنامهها و جلب اعتماد عمومی هموار سازد. این روند اگر با همراهی جامعه ورزشی و همکاری مسئولان محلی ادامه یابد، نویدبخش آیندهای روشن در مدیریت ورزش بدنسازی کشور خواهد بود.