1403/01/10
صادق هاشمی، سرپرست روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی:

فیتنس چلنج رشته ای مهیج و جدید است/ اولین دوره مسابقات تیر 1400 برگزار می شود

سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: به زودی مفاد و جزییات و آیتم های مسابقات فیتنس چلنج از سوی IFBB اعلام خواهد شد.

صادق هاشمی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با معرفی رشته جدید فیتنس چلنج توسط  IFBB اظهار داشت: رشته جدیدی توسط فدراسیون جهانی فیتنس و بدنسازی به نام فیتنس چلنج معرفی شده است و قرار است اولین دوره آن در مسابقات بازی های فیتنس در سنتا سوسانا در تیرماه سال 1400 برگزار شود. در این رشته مهیج و جدید قرار است پارامترهایی لحاظ شود که فیتنس و آمادگی بدنی و قابلیت های ورزشی فرد سنجیده شود و از این طریق مسیر جدیدی برای ورزشکاران که قصد رقابت در مسابقات زیرمجموعه IFBB را دارند، باز نماید.

وی افزود: از پارامترهای مهم در این مسابقات داشتن توان و استقامت عضلانی مناسب، استقامت قلبی و عروق مناسب، چابکی و سایر پارامترهای فیتنس و آمادگی بدنی مبتنی بر مهارت است که بنا بر مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشتیم به زودی مفاد و جزییات و آیتم های این رقابت ها نیز اعلام می شود.

هاشمی در پایان گفت: فدراسیون جهانی پرورش اندام IFBB توسط سازمان های گایسف و کمیته های بین المللی المپیک قاره های مختلف به رسمیت شناخته شده است. از این رو پدیداری چنین رشته هایی موجب می شود که علاوه بر ورزشکاران مرد، به دلیل نوع مسابقه و امکان استفاده از پوشش های اسلامی مشابه رشته پاورلیفتینگ بانوان که به رشته های بانوان در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اضافه شده است، در آینده و با اندیشیدن تمهیدات و هماهنگی ها، شرایط حضور بانوان نیز در این مسابقات فراهم شود و ورزشکاران ایرانی بتوانند حائز مقام های بین المللی معتبر در آسیا و جهان شوند.