1403/01/10
جلسه کمیته‌های هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی برگزار شد؛

ارائه برنامه کمیته‌ها و تاکید بر سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها

با شروع فعالیت‌های ورزشی و آموزشی جلسه کمیته‌های هیات بدنسازی و پرورش اندام استان خراسان رضوی با موضوع ارائه برنامه‌های سال جاری برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نقل از روابط عمومی هیات استان خراسان رضوی، اولین جلسه رسمی کمیته های هیات بدنسازی و پرروش اندام استان خراسان رضوی در سال جاری با حصور رییس، دبیر، نواب رییس و روسای کمیته ها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا کرباسچیان دبیر هیات، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص عملکرد هیات در بخش‌های مختلف از جمله برگزاری مسابقات و میزبانی های کشوری، دوره‌های آموزشی و اعزام ورزشکاران ارائه کرد که منجر به قرار گرفتن استان خراسان رضوی در جمع برترین هیات‌های استانی در سال  98 از سوی ادارکل ورزش و جوانان شده است. همچنین کرباسچیان بر لزوم ارتباط مداوم و ارائه برنامه کمیته‌ها تاکید و خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها پس از رفع محدودیت‌های شیوع بیماری کرونا شد.


تبریزی نایب رئیس هیات نیز، در این جلسه گفت: در سال 98 با حمایت رییس هیات برگزاری مسابقات در بخش بانوان و دوره‌های آموزشی رشد خوبی داشت، امیدوارم در سال 99 هم این مسیر ادامه داشته باشد. برای برخی فعالیت‌ها نیاز به مجوز‌های کشوری داریم و درصورت هماهنگی با فدراسیون می‌توان آماده برگزاری مسابقات فیتنس و پاورلیفتینگ بانوان شد.


در ادامه حسن تبریزی مسوول کمیته داوران هیات بدنسازی و پرورش اندام ابراز امیدواری کرد که با از سرگیری فعالیت‌ها و رفع محدودیت‌ها کلاس‌های داوری هرچه سریعتر برگزار شود و روند رو به رشد سال 98 در سال 99 ادامه یابد. 
مجتبی حسینی مسوول کمیته آموزش با تشکر از حمایت رئیس هیات در جهت برگزاری کلاس‌های مجازی، تهیه تقویم آموزشی سال 99 و همچنین برگزاری هرچه سریعتر سمینار‌ها و دوره‌های لغو شده را اولویت اصلی بخش آموزش خواند و ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر با کسب مجوز برگزاری این موضوع تعیین تکلیف شود.


صادق هادی مسوول کمیته باشگاه‌ها هم همچنین تلاش هیات برای بازگشایی  باشگاه‌های ورزشی و همچنین برگزاری جلسات همفکری با باشگاه‌ها را اقدامی مثبت و کم نظیر توصیف کرد که می‌تواند با ادامه این روند سایر مشکلات را که سال‌هاست باشگاه‌ها با آن درگیر هستند را برطرف نمود.


محمدرضا سبزه مسوول کمیته شهرستان‌ها از رشد مثبت شهرستان‌ها در سال 98 در زمینه برگزاری مسابقات، دوره‌های آموزشی و فعالیت مستقل ابراز خرسندی کرد، او همچنین بر فعالیت بیشتر شهرستان‌ها در سال 99 تاکید کرد و از بازدید‌های مداوم و کسب برنامه فعالیت از شهرستان‌ها خبرداد.


نعمت جوانبخت مسوول کمیته پیشکسوتان خواستار توجه بیشتر به معرفی بزرگان این رشته و همچنین ایجاد فضای لازم برای حضور این افراد در مسابقات  برنامه‌ها تاکید کرد.
محسن عباسپور مسوول کمیته پرورش اندام اصلی ترین دغدغه ورزشکاران  را در شرایط فعلی تعیین تاریخ مسابقات دانست که مستلزم هماهنگی با فدراسیون و تشخیص نهاد‌های مربوطه است. او همچنین خواستار هماهنگی و همراهی باشگاه‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.


مجتبی مهربان مسوول کمیته پاورلیفتینگ که سال گذشته پرمدال ترین کمیته هیات بود گفت: درخشش ورزشکاران استان در پاورلیفتینگ و حضور پر رنگ در مسابقات کشوری و برگزاری منظم مسابقات استانی نتیجه یک همدلی بین ورزشکاران این رشته و هیات بوده است که امیدوارم در سال 99 هم به همین شکل پیشرفت داشته باشد.


جواد ساقی که مسوولیت کمیته فنی در هیات را بر عهده دارد در صحبت‌های خود به بحث مجوز باشگاه‌ها و رتبه بندی آن‌ها اشاره کرد که نیاز به کمی تغییر و نگاه کارشناسی دارد اشاره کرد، ارتباط هیات با اداره کل ورزش و جوانان و سایر نهاد‌ها در شرایط فعلی را کم نظیر توصیف کرد. 


در پایان صحبت کمیته‌ها سروش پورآزاد رئیس هیات از تلاش و همراهی تمامی کمیته‌ها در سال 98 تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد تا سال 99 مانند سال 98 با از سرگیری مسابقات رشد مدال آوری ورزشکاران در مسابقات در سطح کشوری ادامه داشته باشد. پورآزاد همچنین بر برگزاری دوره‌های آموزشی همراه با نیاز هر شهرستان تاکید کرد و در ادامه از رشد فعالیت‌ها در بخش بانوان خبر داد.