1403/01/10

نوید يزداني: برگزاری لیگ پاورلیفتینگ بهترین اتفاق خواهد بود

نایب قهرمان پاورلیفتینگ دانشجویان گفت: همكاري مجدد فدراسيون ایران با فدراسیون آسیایی پاورلیفتینگ بهترين اتفاق ممكن بود.

نويد يزداني در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام در خصوص تغيير و تحولات ايجاد شده در فعاليت هاي پاورليفتينگ اظهار داشت: برگزاري مسابقات ليگ در رشته پاورليفتينگ بسيار نو و جديد است كه از نظر مالي و بیشتر ديده شدن اين رشته در جامعه، به ورزشكاران كمك هاي زيادي می کند.

قهرمان مسابقات بین قاره ای پاورلیفتینگ در سال 2018 افزود: رسانه ها خيلي به اين رشته نمي پرداختند و با برگزاري رقابت هاي ليگ توجه بيشتري به اين رشته خواهد شد و ورزشكاران آن شناخته مي شوند. رئيس فدراسيون نگاه خوب و مثبتي به پاورليفتينگ دارد كه قطعاً باعث حركت رو به جلو مي شود.

وي با اشاره به همكاري مجدد فدراسيون با فدراسيون جهانيIPF تصريح كرد: فدراسيون هاي بين المللي ديگري هم در اين رشته وجود دارد اما با كميته بين المللي المپيك همكاري ندارند و به رشد ورزشكار و قدم گذاشتن در مسير سلامت اين رشته كمكي نمي كنند. فرشيد سلطاني رئيس فدراسيون آسيا كه ايراني هم هست به پيشرفت اين رشته بسيار اهميت مي دهد و به نظرم همكاري مجدد اين دو فدراسيون بهترين اتفاق ممكن بود.

يزداني در ادامه افزود: برگزاري مسابقات ليگ كه به صورت رفت و برگشت انجام مي شود علاقه مندان زيادي را به خود جذب خواهد كرد. اگر مسابقات پخش تلويزيوني داشته باشد باعث تشويق جوانان مي شود و ايجاد انگيزه می كند در ورزشكاران جواني كه هنوز رشته بخصوصي را بصورت حرفه اي انتخاب نكرده اند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: آمادگي صد درصدي براي حضور در مسابقات ندارم اما شرايط مطلوبي دارم كه بتوانم در يكي دو ماه آينده رقابت كنم. هدفم این است در اولين مسابقات رسمي كه فدراسيون با مجوز شوراي برون مرزي اعزام مي كند، حضور داشته باشم.