1403/01/09

مطرح شدن دغدغه‌های باشگاه‌داران کرمانشاهی در حضور استاندار

مدیران باشگاه‌های بدنسازی کرمانشاه در نشستی با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه مشکلات و دغدغه‌های خود از جمله کم‌بودن نرخ شهریه و صدور بی رویه مجوز تاسیس باشگاه را مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی هیات بدنسازی و پرورش اندام کرمانشاه، در این نشست که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، یکی از مدیران باشگاههای بدن‌سازی کرمانشاه گفت: نرخ شهریه باشگاه‌ها همیشه یکی از دغدغه‌های ما است و متاسفانه این نرخ که باید اول سال اعلام شود در انتهای سال ابلاغ می‌شود و ما با نرخ کم ورودی باشگاه‌ها مواجه هستیم و ضرر می‌کنیم.

«جواد جوادی‌فر» بر نگاه ویژه به باشگاه‌های افتخارآفرین و قهرمان‌پرور نسبت به دیگر باشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات ما وجود تعداد باشگاه‌های زیاد در یک مسیر است که این اقدام و صدور مجوز بیش از حد منجر به ورشکستگی جوانان در ابتدای راه می‌شود.

وی حمایت از تیم کرمانشاه برای حضور در لیگ پاورلیفتینگ، کاهش میزان قسط وام‌های بانکی، تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان از دیگر مشکلات و انتظاراتی بود که جوادی‌فر به آن اشاره کرد.

یکی دیگر از باشگاه‌داران کرمانشاه در این جلسه وجود یک اتحادیه برای این ورزشکاران را ضروری دانست و گفت: بعد از کرونا بسیاری از باشگاه‌ها تا چند ماه تعطیل بود اما اداره مالیات کار خودش را می‌کند و متاسفانه اعتبار یک باشگاه و باشگاه‌دار به اندازه یک قلیان سرا هم نیست.

«پوربی‌آزار» با اشاره به اینکه امنیت شغلی در این حوزه وجود ندارد، ادامه داد: شاید فقط یک سوم باشگاه‌داران ما مالک باشند و بقیه مستاجر هستند و برای دریافت تسهیلات باید جواز کسب را برای ضامن قبول کنند و در دادن تسهیلات سخت‌گیری‌های بیش از حد را کنار بگذارند.

«مهدی حاتمی» دیگر باشگاه دار کرمانشاهی هم در این جلسه گفت: علاوه بر شهریه‌های پایین، بعد از کرونا قانون ستاد کرونا به طور کامل برای باشگاه‌داران اجرا شد و تا چند ماه تعطیل شدیم و وضعیت مالی باشگاه بدتر شد.

وی ادامه داد: مربیان باشگاه‌ها که شغل خاصی هم ندارند آسیب بیشتری از تعطیلی‌ها دیدند و این در حالی است که بیشتر مخاطبان ما افراد ۱۴ تا ۲۵ سال سن است و اگر باشگاه تعطیل باشد و ورزش نکند ممکن است بی‌خیال ورزش شود.

حاتمی، ورزشکاران را گل سرسبد جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: باید فعالین این حوزه و ورزشکاران را به صورت ویژه ببینید و هیات ما را طوری حمایت کنید تا بخشی از مشکلات مالی حل شود.

روناک صحبت یاری مدیر باشگاه اسپید هم گفت: متاسفانه بعد از کرونا یک دید منفی در جامعه شکل گرفت که ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بسیار پرخطر هستند که هرگز چنین نیست و این دید باید تغییر کند و این در حالی است که ورزش به اذعان کارشناسان سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

وی از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها خبر داد و گفت: بعد از کرونا هزینه‌های ضدعفونی و خرید وسایل آن و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای این کار بر ما تحمیل شد و این در حالی است که بسیاری از باشگاه‌داران مستاجر هستند.

یاری، مدیریت باشگاه بدن‌سازی را یکی از پرهزینه‌ترین ورزش‌های استان دانست و گفت: هیچ‌کدام از مالکان در این مدت کرایه‌های خود را کم هم نکردند چه برسد به اینکه ببخشند اما حداقل دولت می‌تواند قبض‌های خدماتی آب، برق و گاز و همچنین اقساط بانکی و مالیات را ببخشد تا بخشی از مشکلات باشگاه‌داران هم برطرف شود.

استاندار کرمانشاه هم بعد از شنیدن مشکلات باشگاه‌داران از تشکیل کمیته‌ای برای حل سریع مشکلات آنها خبر داد و گفت: همه مشکلات و درخواست‌های خود را استخراج کنید تا در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

هوشنگ بازوند در ادامه برای ساخت و تجهیز یک سالن اختصاصی برای هیات پرورش اندام استان قول مساعد داد.