1403/02/05

پیری: نخستین دوره لیگ فیزیک سال 1400 برگزار می شود/هدفمان سالم سازی و مبارزه با دوپینگ است

سرپرست کمیته فیزیک فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: پس از شفاف سازی و آموزش داوری در مسابقات فیزیک، مبارزه با دوپینگ از مهم ترین برنامه های پیش روی این کمیته است.

محسن پیری در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص فعالیت های کمیته فیزیک اظهار داشت: رشته فیزیک به همراه فیزیک کلاسیک و ماسکولار از رشته های پر مخاطب فدراسیون هستند. همچنین در حال رایزنی هستیم تا فیزیک جوانان و فیزیک مدلینگ را هم اضافه کنیم.

سرپرست کمیته فیزیک فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه افزود: فیزیک را از سایر رشته ها تفکیک کردیم تا زیر سایه رشته پرورش اندام از نظرها پنهان نماند و بیشتر دیده شود. یکی دیگر از اهداف این کمیته بحث سالم سازی و مبارزه با دوپینگ است. پس از شفاف سازی و آموزش داوری در مسابقات فیزیک، مبارزه با دوپینگ از مهم ترین برنامه های پیش روی این کمیته است.

وی تصریح کرد: به امید خدا مسابقات فیزیک را سال آینده بصورت مجزا از سایر رشته ها با خدمات مناسب و درخور ورزشکاران و فدراسیون برگزار می کنیم که با این کار ازدحام ورزشکاران رشته های مختلف در مسابقات کشوری جلوگیری کنیم.

پیری در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات لیگ فیزیک در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: اولین دوره مسابقات لیگ فیزیک سال 1400 پس از اخذ موافقت برگزار خواهد شد. اولین جلسه هم اندیشی کمیته فیزیک با مربیان، قهرمانان و صاحب نظران این رشته نیز بزودی برگزار می شود تا با خرد جمعی و همفکری در راستای توسعه و پیشرفت این رشته گام مثبت برداریم.