1403/01/09

نژادی: از سال قبل برای قهرمانی آسیا دورخیز کرده بودم/ بعد از کسب مدال طلا تست دوپینگ دادم

قهرمان دسته فوق سنگین پاورلیفتینگ آسیا گفت: اگر قبل از اعزام یکی از ملی پوشان مصدوم می شد، می توانستیم با تیم کامل عنوان نایب قهرمانی سال قبل را تکرار کنیم.

پیمان نژادی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی 2023 پاورلیفتینگ با لوازم در کشور هند اظهار داشت: سال گذشته عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردم، با خودم عهد کرده بودم که سال بعد مدالم را تبدیل به طلا کنم. من امسال 360 کیلوگرم اسکوات، 250 کیلوگرم پرس سینه و 310 کیلوگرم لیفت زدم، اگرچه توانم خیلی بیشتر از این بود، اما طبق نظر مربیان و آقای سلطانی خیلی به خودم فشار نیاوردم. خدا را شکر که رو سفید شدم و انجام حرکات صحیح توانستم طلای مجموع آسیا را هم بگیرم.

وی افزود: رکوردهایم نسبت به مسابقات آسیایی سال گذشته بهتر بود، اما از کشوری امسال کمتر وزنه زدم و همانطور که گفته خیلی فشار نیاوردم. البته مسابقات آسیایی امسال سطح بسیار بالایی داشت و در برخی از اوزان مثل 59 و 83 کیلوگرم رکوردهای آسیا و جهان جابجا شد. در 59 کیلوگرم قهرمانان جهان وزنه می زدند و سطح رقابت در حد جهان بود.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا 2023 با اشاره به میزبان هندی ها عنوان کرد: هندی ها خیلی پیشرفت کردند و برخی از آن ها وزنه های خوبی می زنند. به هر حال رقابت ها نیز در کشور خودشان بود و با شرایط آب و هوایی آنجا بیشتر آشنا هستند. برای ما شاید شرایط آب و هوایی و تغذیه کمی اذیت کننده بود. البته که هندی ها امکانات خوبی هم در اختیار دارند و در حال پیشرفت هستند.

نژادی در خصوص تست دوپینگ بعد از قهرمانی گفت: در تمامی اوزان از نفرات اول و دوم تست دوپینگ گرفته می شد. من هم بعد از کسب مدال طلا تست دوپینگ دادم. جالب اینکه تست خون هم می گرفتند و امسال خیلی سفت و سخت تر در خصوص مبارزه با دوپینگ عمل می کردند. بدون شک فقط کسانی می توانند در این سطح مدال بیاورند که بدنشان پاک باشد.

وی در پایان در خصوص کسب عنوان چهارمی در بخش تیمی اضافه کرد: متاسفانه قبل از اعزام مصطفی یزدانی دچار مصدومیت شد و ما با 4 نفر اعزام شدیم. اگر تیم ما کامل بود، مطمئن باشید حداقل مقام نایب قهرمانی دوره قبل را تکرار می کردیم. تیم هند با 16 نفر در مسابقات حاضر بود و ازبکستان، قزاقستان و چین تایپه هم با نفرات زیادی آمده بودند.