1403/01/10

تلخابی: هیچ ورزشکار قمی بدون انتخابی در مسابقات کشوری حاضر نمی شود/ درخواست میزبانی مستریونیورس را ارائه دادیم

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم گفت: قم قصد دارد به عنوان یکی از بازوان فدراسیون فعالیت کند و در همین راستا درخواست میزبانی مستریونیورس را ارائه دادیم.

مجید تلخابی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص عملکرد هیات استان قم در سال 1401 اظهار داشت: بنده 23 تیرماه 1401 با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان استان قم و ابلاغ رییس فدراسیون به عنوان سرپرست هیات منصوب شدم. دو روز بعد از دریافت ابلاغ با بخشنامه ای که از هیات قبلی صورت گرفته بود، مسابقات پرورش اندام استان را برگزار کردیم. بعد از آن هم مسابقات آقای لیفت و رقابت های استانی فیتنس چلنج آقایان و بانوان و اولین دوره رقابت های مچ اندازی آقایان و بانوان قم را برگزار کردیم. در ماههای پایانی سال هم که میزبان مسابقات باشگاههای کشور در رشته پرورش اندام بودیم. در بخش آموزشی نیز سمینارها و دوره های خوبی با مساعدت فدراسیون برگزار شد و مهمتر از همه ما کلاس مربیگری درجه یک را برگزار کردیم تا به ویژه بانوان از نظر سطح علمی بتوانند پررنگ تر از قبل ظاهر شوند.

وی با اشاره به حضور پرتعداد ورزشکاران در مسابقات کشوری در قم عنوان کرد: با توجه به قولی که به جامعه بدنسازی قم داده بودم، مسابقات کشوری را با نام جام فجر برگزار کردیم که با استقبال بی نظیر ورزشکاران همراه بود. از تمامی قهرمانان و پیشکسوتانی که در این مسابقات به یاری ما آمدند، تشکر می کنم. البته که هدف ما از گرفتن میزبانی توسعه ورزش است و پیش از این هم اعلام کردم که قم قصد دارد به عنوان یکی از بازوان فدراسیون فعالیت کند و کنار فدراسیون باشد. در همین راستا برای میزبانی مستریونیورس در سال جدید هم درخواست خود را به فدراسیون ارائه کردیم.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قم تصریح کرد: مسابقات انتخابی را در همه رشته ها برگزار می کنیم و هیچ ورزشکاری از استان قم به جز حضور در مسابقات انتخابی اعزامی به مسابقات کشوری نخواهیم داشت. البته سال گذشته نیز در تمامی مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردیم، به جز رقابت های مچ اندازی در کردستان آن هم به دلیل برخی محدودیت ها حاضر نشدیم. سال گذشته بانوان قمی عناوین خوبی در رشته های مختلف کسب کردند. در بخش آموزش نیز در حال ثبت نام برای دوره مربیگری درجه دو هستیم.

تلخابی در پایان در خصوص عملکرد فدراسیون در سال 1401 نیز گفت: اتفاقات خوبی سال گذشته توسط فدراسیون رقم خورد. من که خودم ورزشی هستم متوجه می شوم که چه کارهای بزرگی اتفاق افتاده است. برگزاری مسابقات پرورش اندام جوانان جهان، فیتنس چلنج قهرمانی جهان و مستریونیورس کار راحتی نبود. مدیریت کردن یک رویداد به بزرگی مستریونیورس کار دشواری است و نباید فقط این را در نظر بگیریم که چقدر ورودی از ورزشکاران دریافت شده، بلکه باید هزینه های بالای مسابقات را هم در نظر داشته باشیم. امیدوارم به اهدافی که فدراسیون در سال 1402 دارد، دست پیدا کند. قطعا به رشته ای که برای آن زحمت کشیدم تعصب دارم و به هر کسی که باعث دیده شدن این ورزش می شود، کمک می کند و کنارش خواهم بود تا بدنسازی به جایگاه اصلی خودش برسد.