1403/01/09

نوروزی: ورزش را با فوتبال شروع کردم/ جوانترین عضو تیم ملی در مستریونیورس بودم

قهرمان فیزیک مسابقات بین المللی مستر یونیورس گفت:پس از مصدومیت در فوتبال به سراغ بدنسازی رفتم.

امیررضا نوروزی قهرمان با استعداد و جوان فیزیک کشور در گفت و گو با روابط عمومی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه پیرامون آغاز راه ورزشی خود اظهار داشت: من متولد ۱۳۸۲/۹/۲ هستم و شروع ورزشم با رشته فوتبال بود که در رده های پایه قهرمان مسابقات کشوری و بازی در تیم های لیگ تهران رو تجربه کردم. بعد از آسیب دیدگی و دوری از فوتبال برای آمادگی بدنم و بازگشت به فوتبال به باشگاه مراجعه کردم بعد از مدتی تمرینات وزنه شاهد پیشرفت بدنم بودم و برام لذت بخش بود همین پیشرفت باعث شد که من جدی تر به این رشته بپردازم و از ۱۶ سالگی رژیم غذایی و تمرینات حرفه ای تر رو شروع کردم.

وی افزود:بعد از دوسال تمرین تصمیم به تجربه مسابقه دادن گرفتم و اولین مسابقه استانی خودم رو در سالهای کرونا دادم تابستان ۱۴۰۰ بود که طلای جوانان فیزیک و بزرگسالان فیزیک رو در سن ۱۷ سالگی تجربه کردم. زمستان هم باز به استیج استانی آمدم و همان نتیجه قبل در هر دو رده سنی برای من تکرار شد تا به اینکه در تابستان ۱۴۰۱ در مسابقات توابع تهران شرکت کردم و در تمام مسابقات دست پر از استیج پایین آمدم. در راه اماده سازی مسابقات کشوری بودم که کرونا مانع شرکت من در مسابقات کشوری شد.

قهرمان فیزیک جوانان کشور گفت:در نهایت شش هفته پیش بود که در تصمیمی غیر منتظره به صلاح دید مربی و مشورت از استاد حاتمی استارت رژیم و تمریناتم برای مسابقات جهانی یونیورس زدم اما بدنم زود به شرایط ایده آل رسید و به همین دلیل در مسابقات کشوری قم هم شرکت کردم که با طلای دسته جوانان به عضویت تیم ملی درامدم تا جوانترین عضو تیم ملی ایران باشم و در اردو تیم ملی حضور پیدا کردم و در یک تجربه شگفت انگیز قهرمان فیزیک جوانان  و نائب قهرمان فیزیک بزرگسالان مستریونیورس شدم.

نوروزی خاطر نشان کرد: از استاد حاتمی و تلاش های بی دریغ ایشان تشکر می کنم. حمایت های ایشان از من و مشورت هایی که سر لوحه مسیر ورزشی من قرار داشته، باعث پیشرفت من در این ورزش شده است.