1403/01/10

نشست آنلاین رافائل و نصیرزاده برگزار شد/ مذاکره برای اخذ میزبانی و کسب کرسی بین المللی

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با رییس فدراسیون جهانی IFBB به صورت آنلاین گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، با گذشت حدود 15 روز از دوره ریاست عبدالمهدی نصیرزاده در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، طبق هماهنگی های صورت گرفته رییس فدراسیون ایران در نشستی آنلاین با رافائل سانتونجا، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام IFBB شرکت کرد. صادق هاشمی، مسئول امور بین الملل فدراسیون نیز در این نشست حاضر بود.

در ابتدای این گفت و گوی آنلاین، رافائل ضمن تبریک به نصیرزاده به خاطر انتخابش به عنوان رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، ابراز امیدواری کرد ارتباط خوبی بین فدراسیون ایران به عنوان یکی از قویترین فدراسیون های عضو IFBB که همواره قهرمانان زیادی را به دنیا معرفی کرده است و این نهاد در دوره ریاست او وجود داشته باشد.

رییس IFBB اعلام کرد قصد دارد در این نشست درباره چهار موضوع مسابقات بین المللی، موضوعات آموزشی، میزبانی ایران از مسابقات بین المللی و دعوت رییس فدراسیون ایران به مادرید برای حضور در مقر IFBB به صحبت بپردازد.

در این میان نصیرزاده به ارتباط و شناخت خوب خود با فیزو(فدراسیون بین المللی ورزش های دانشجویی) اشاره کرد و افزود: حضور رشته پرورش اندام جزو رشته های مورد تایید فیزو مسیر پیشرفت پرورش اندام را در دنیا خواهد گشود. رافائل نیز ابراز داشت: رسمیت شناختن IFBB از سوی فیزو فرصتی ارزشمند پیش روی این ورزش است.

در همین راستا پیشنهاد برگزاری اولین دوره مسابقات دانشجویی پرورش اندام در سطح آسیا و جهان از سوی رافائل مطرح شد. این پیشنهاد مورد استقبال رییس فدراسیون ایران قرار گرفت و در ادامه نصیرزاده گفت: برگزاری مسابقات دانشجویی پرورش اندام در سطح آسیا و جهان می تواند مقدمه ای برای ورود پرورش اندام به بازی های دانشجویان جهان، یونیورسیاد، بازی های قاره ای و حتی المپیک باشد.

در بخشی از این نشست نصیرزاده در رابطه با اهمیت کسب کرسی های بین المللی برای ایران در IFBB به صحبت پرداخت که رافائل از رییس فدراسیون ایران درخواست کرد به عنوان عضو کمیسیون دانشجویان IFBB فعالیت خود را آغاز کند و بتواند در این بخش کمک حال فدراسیون جهانی باشد.

همچنین رافائل اعلام کرد مسابقات آسیایی پرورش اندام قرار است در سپتامبر 2021 برگزار شود و به احتمال فراوان هم میزبان آن بالی در کشور اندونزی است.

در پایان نیز مذاکرات پیرامون میزبانی ایران از اولین مسابقات پرورش اندام دانشجویان آسیا و جهان ادامه یافت و مقرر شد فدراسیون ایران در اولین فرصت درخواست رسمی خود را برای میزبانی به IFBB ارائه کند.