1403/01/31
در پی نشست هم اندیشی با حضور رییس فدراسیون و رییس آسیایی پاورلیفیتنگ؛

تمامی فعالیت های پاورلیفتینگ در ایران زیرمجموعه فدراسیون قرار گرفت

نشست هم اندیشی پاورلیفتینگ با حضور رییس فدراسیون بدنسازی ایران، رییس فدراسیون آسیایی پاورلیفتینگ APF و تعدادی از پیشکسوتان و صاحب نظران این رشته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در پی جلسه چند روز قبل فرشید سلطانی رییس پاورلیفینگ آسیا APF با عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، امروز(سه شنبه) نشست هم اندیشی پاورلیفتینگ در محل فدراسیون برگزار شد.

در این نشست علاوه بر عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و فرشید سلطانی رییس فدراسیون آسیایی پاورلیفتینگ APF، مجید تلخابی از پیشکسوتان قهرمانان رشته پاورلیفتینگ، حسین شیروانی رییس هیات استان کرمانشاه و از قهرمانان پاورلیفتینگ، محمد نجف زاده نایب رییس هیات استان آذربایجان غربی و از قهرمانان پاورلیفتینگ، حمیدرضا بوجاریان نماینده فدراسیون ورزش های دانشگاهی و ابراهیم کمانی از پیشکسوتان و قهرمانان پاورلیفتینگ آسیا حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست مجید تلخابی گفت: این برای ورزش ما افتخار است که عضو IPF باشیم. آرزوی ما این است که آقای فرشید سلطانی رییس پاورلیفتینگ جهان شود. نظر من این است که انجمن پاورلیفتینگ زیر نظر فدراسیون فعالیت کند. یکی از دلایلی که رسانه ها از پاورلیفتینگ حمایت نمی کنند، همین چند شاخه بودن این رشته در ایران است.

حسین شیروانی نیز در این نشست اظهار داشت: سلطانی باعث افتخار ایران است و می دانم که بدون پشتوانه توانسته رییس پاورلیفتینگ آسیا شود. هرگز از یاد نمی برم که او مرا در مسابقات آسیایی کوچ می کرد و بعد از وزنه ای که من زدم و قهرمان آسیا شدیم، چه شور و شعفی داشت. امیدوارم که با اتحاد و همدلی دوباره روزهای خوش پاورلیفتینگ سر برسد و شور و نشاط و هیجان که سال هاست از پاورلیفتینگ رخت بسته، به سالن ها بازگردد.

محمد نجف زاده در ادامه خطاب به حاضران در جلسه گفت: چه اطمینانی وجود دارد که اگر سلطانی این بچه ای که بزرگ کرده را در اختیار ما بگذارد، بتوانیم آن را سالم نگه داریم؟ نباید بگذاریم کارهایی که تا الان انجام شده، از بین برود.

حمیدرضا بوجاریان هم در این نشست عنوان کرد: در صورتی که انجمن پاورلیفتینگ زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کار کند، ما آماده همکاری های متقابل هستیم و مطمئنا رشد و شکوفایی این ورزش در دانشگاهها رقم خواهد خورد.

در پایان نیز فرشید سلطانی خطاب به حضران در جلسه گفت: من و چشم و گوش IPF هستم. پاورلیفتینگ می تواند به بازی های آسیایی راه پیدا کند و در دوره های قبلی نیز این شانس را داشته است. من در امارات آکادمی زدم، چرا نباید در ایران بزنم؟ من خواستار ارتقای کمیته به انجمن پاورلیفتینگ هستم. باید مثل کشورهای پیشرفته همچون آلمان بتوانیم لیگ پاورلیفتینگ داشته باشیم و شرط رکورد هم در مسابقات لحاظ شود. باید برای ورود به IPF دوپینگ را هم جدی بگیریم. من حاضرم به خاطر نام کشورم و همچنین رفاقت دیرینه ام با آقای نصیرزاده از برخی مسائلی که در گذشته رخ داده، چشم پوشی کنم و زیر نظر فدراسیون ایران اداره پاورلیفینگ را پیش ببرم.

گفتنی است؛ در پایان مقرر گردید به زودی در خصوص اعضای انجمن پاورلیفتینگ و معرفی نماینده پاورلیفتینگ ایران به IPF اقدامات لازم صورت پذیرد.