1403/01/10

امیری: مربیانی که قبل از سال 97 مدرک گرفتند، برای اعتبارسنجی اقدام کنند/ مدارک مربیگری تا سه سال اعتبار خواهند داشت

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فدراسیون چند روش را برای اعتبارسنجی مدرک مربیانی که قبل از سال 97 مدرک خود را دریافت کرده اند، اعلام کرد.

ناصر امیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با طرح فدراسیون برای اعتبارسنجی مدارک مربیگری اظهار داشت: فدراسیون بدنسازی در نظر دارد برای اعتبار سنجی مدارک مربیانی که بیش از 3 سال از صدور آنها گذشته است، برابر با آئین نامه دوره های مربیگری وزارت ورزش اقدام کند. بر همین اساس این مربیان می بایست یا در دوره های ارتقا، مثل درجه یک یا درجه دو یا در سمینارها شرکت کنند و یا در صورتی که نمی خواهند مدرک خود را ارتقا دهند، باید در دوره های باز آموزی فدراسیون شرکت نمایند و اعتبارسنجی شوند.

دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین این دسته از مربیان می توانند در دوره های بین المللی شرکت کنند و مدرک خود را ارتقا دهند یا در آزمون های تئوری و عملی که از سوی فدراسیون برگزار می شود، حضور پیدا کنند و به این شکل مدارک خود را اعتبارسنجی کنند.

وی افزود: به همین منظور فدراسیون با یک فراخوان سراسری اعلام می نماید همه مربیانی که قبل از سال 97 مدارک مربیگری خود را از فدراسیون دریافت کرده اند، موظف هستند یکی از مسیرهایی که بالاتر اعلام شد را در پیش بگیرند. در هر صورت این دسته از مربیان باید ابتدا روی سامانه ملی بدنسازی به آدرس www.portal.iranbbf.ir  ثبت نام نمایند و سپس در دوره های مدنظر(ارتقاء یا بازآموزی) ثبت نام کنند. بعد از تایید کمیته مربیان این افراد می توانند مدارک مربیگری خود را به صورت آنلاین با اعتبار جدید دریافت کنند.

امیری در پایان گفت: بدیهی است که از این پس مدارک مربیانی که تا قبل از سال 97 صادر شده، تا قبل از اعتبارسنجی از سوی فدراسیون اعتباری نخواهد داشت. به همین خاطر همه مربیان بایستی هر چه سریعتر برای اعتبارسنجی به سایت فدراسیون مراجعه کرده و از یکی از روش های بالا مدرک خود را به روزرسانی کنند.