1403/02/05

تجليل از قهرمانان پرورش اندام و پاورليفتينگ توسط اداره كل ورزش و جوانان استان خوزستان

از قهرمانان آسيايى و جهانى استان خوزستان طی مراسمى از سوى اداره كل ورزش اين استان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومى فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام، روز گذشته نهم آذرماه طی مراسمی با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان، فتوحی معاون استاندار و حميد بنى تميم مدیرکل ورزش و جوانان استان و اردوان قاسمى رييس هيات بدنسازى و پرورش اندام خوزستان، مدال‌آوران رقابت های آسیایی و جهانی، داور و مربی خوزستانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این آیین از  ۶۴ ورزشکار آقا و ۱۹ ورزشکار زن که در ۲۰ رشته و در رده‌های سنی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان موفق به کسب مدال از سال ۱۴۰۰ تا آبان ماه ۱۴۱۰۱ شده بودند، تجلیل شد. همچنین در این مراسم از ۲۵ مربی که شامل ۲۲ مربی آقا و ۳ مربی زن و ۹ داور که شامل ۸ آقا و یک زن است، قدردانی شد.

خوزستان در سال ۱۴۰۰ در مسابقات جهانی رشته هاى مختلف موفق به کسب ۸ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز و در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز شده بود و در مسابقات آسیایی ۱۴۰۰ ورزشکاران خوزستانی به ۱۰ طلا، ۹ نقره و ۴ برنز و در سال ۱۴۰۱ به ۱۸ طلا، ۱۶ نقره و ۸ برنز دست پیدا کرده‌اند.

على عسگرى، عزيز معرفى، احمدرضا عبداللهى، صادق احمدى، محمد مفتخر، مسلم صحتى، سجاد حيدرى(پرورش اندام)، محمد پرورده، مهدى شجيراتى(پرس سينه)، مصطفى يزدانى، فاضل روياوى(پاورليفتينگ) و رضا حسين پور(مربى پاورليفتينگ) نفراتى بودند كه در اين مراسم مورد تجليل قرار گرفتند. 

مدال آوران طلا، نقره و برنز جهان به ترتيب ٥٠، ٢٥ و ١٥ ميليون به ازاى قهرمانى در هر سال دريافت كردند  همچنين قهرمانان آسيا ٢٠ ميليون پاداش گرفتند.

گفتنى است؛  هیات‌های کشتی، پرورش اندام و جانبازان و معلولان سه هیاتی بودند که بیشترین مدال آوری را داشتند.