1403/01/10

بسامی: جهانی اسپانیا سخت ترین مسابقه عمرم بود/ از امروز برای اوورالی جهانی 2023 استارت می زنم

قهرمان دسته چهارم فیزیک جهان گفت: از تمامی مربیان و مسئولین تیم ملی که پا به پای ما جنگیدند و تلاش کردند نیز سپاسگزارم.

ایوب بسامی قهرمان فیزیک جهان در مسابقات جهانی 2022 اسپانیا در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص این مسابقات گفت: من برای نخستین بار لباس تیم ملی را بر تن کردم و به خاطر سربازی چند سالی پشت تیم ملی ماندم. اما به خوبی می دانم کسب 29 مدال و عنوان قهرمانی در مسابقاتی که بیش از 100 کشور در آن حضور داشتند، کار سخت و دشواری بود که خدا را شکر این اتفاق برای تیم ملی پرورش اندام رخ داد.

وی افزود: حقیقتا هدف من از حضور در این مسابقات کسب عنوان اوورالی فیزیک بود. نمی گویم حق من بود که اوورال شوم اما در بخش اوورال فیزیک و بادی بیلدینگ حق ملی پوشان ایرانی بود که به این عنوان دست پیدا کنند. به نظرم برای اینکه عنوان ها تقسیم شود، این دو عنوان به ما نرسید. البته فکر نمی کنم ایرادی داشته باشد همه عنوان های اوورالی به یک کشور برسد. به هر حال ورزشکار زحمت کشیده و باید به حق خود برسد. شاید به هدفی که داشتم نرسیدم اما خوشحال هستم که به مدال طلا رسیدم و بیشتر از آن خوشحالم که ایران قهرمان شد و بچه ها مدال گرفتند و وقتی از پله های فرودگاه پایین آمدند مدال جهانی برگردن داشتند.

قهرمان جهان در خصوص شرایط خود عنوان کرد: این سخت ترین مسابقه ای بود که من در آن شرکت کردم. من تا دو روز قبل از مسابقات در پادگان بودم. صبح تا عصر درگیر مسائل اعزام و مدارکم بودم. بعضی روزها 6 تا 8 صبح به باشگاه می رفتم و تمرین می کردم تا بتوانم بعد از آن مدارکم را تهیه کرده و کارهای اداری را انجام دهم. شاید باور نکنید پارت دوم تمریناتم را 12 شب انجام می دادم. همه جور تحت فشار بودم، اما خدا را شکر با کسب مدال طلای جهان همه خستگی ها از تنم در آمد. همین جا قول می دهم هدفم در سال آینده کسب عنوان اوورالی فیزیک جهان خواهد بود و از امروز برای آن تلاش خواهم کرد.

بسامی در پایان گفت: همه این قهرمانی و مدال را می بینند اما در پشت این عنوان ها افرادی حضور دارند که دیده نمی شوند ولی شما را یک قدم به سمت موفقیت هل می دهند. ابتدا از آقای نصیرزاده تشکر میکنم که پای کار بود و در شریطی که کمتر کسی فکر می کرد ما اعزام شویم یک تیم کامل راهی مسابقات کرد. از تمامی مربیان و مسئولین تیم ملی که پا به پای ما جنگیدند و تلاش کردند نیز سپاسگزارم. بدون حضور این عزیزان این موفقیت امکان پذیر نبود.