1403/02/06

استارت برگزاری دومین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام/ مسابقات به نام "جام زنده یاد یزدان راد" برگزار می شود

با ابلاغ بخشنامه دومین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام، باشگاهها تا 10 آبان ماه فرصت دارند آمادگی رسمی خود را اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از برگزاری باشکوه و موفق اولین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام، حالا زنگ آغاز دومین دوره این رقابت ها به صدا درآمده و آیین نامه مسابقات از سوی سازمان لیگ به هیات های استانی ابلاغ شده است؛ مسابقاتی که با تصمیم فدراسیون به نام زنده یاد یزدان راد نامگذاری شده است.

طبق آیین نامه ابلاغی، باشگاههای اول تا سوم لیگ برتر سال گذشته و 7 باشگاه (با نظر شورای حرفه ای) در مجموع 11 تیم بعنوان تیم های باشگاهی برتر کشور در لیگ برتر شرکت خواهند داشت.

زمان شروع ثبت قرارداد از یکم آبان ماه 1401 تا 5 روز باقیمانده به شروع رقابت ها وآغاز رقابت ها طبق برنامه اعلامی انجام خواهد شد. قرعه کشی اواخر آبان ماه برگزار خواهد شد.

رده ها، اوزان و دسته های قدی دومین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام به شرح زیر اعلام شد:

فیزیک: 2 نفر، فیزیک کلاسیک: 2 نفر، بادی کلاسیک: یک نفر، بادی بیلدینگ: 2 نفر، ماسکولار: یک نفر، فیتنس اسپرت: یک نفر، فیتنس استایل: یک نفر

البته تعداد ورزشکاران معرفی شده از سوی هر باشگاه نمی تواند کمتر از 7 و بیشتر از 21 ورزشکار باشد.

از سویی باشگاه ها می توانند نهایتا نسبت به عقد قرارداد با دو ورزشکار ملی پوش اعزامی به آخرین دوره مسابقات جهانی و آسیایی در هر رده اقدام نمایند. همچنین باشگاه ها می توانند نسبت به جذب و عقد قرارداد با حداکثر 2 ورزشکار خارجی طبق قوانین و مقررات فدراسیون اقدام کنند.

آیین نامه دومین دوره مسابقات لیگ بدنسازی و پرورش اندام را می توانید از فایل پیوست مشاهده کنید.