1403/01/31

هاشمی: یکی از بهترین نتایج تاریخ ایران در مسابقات آسیایی قرقیزستان ثبت شد/ فدراسیون پشتیبانی فوق العاده ای از تیم ملی داشت

سرپرست تیم ملی پرورش اندام در مسابقات آسیایی قرقیزستان گفت: از 23 ورزشکار اعزامی 21 مدال کسب کردیم که یک نتیجه کم نظیر در تمام طول تاریخ بود.

سیدمجتبی هاشمی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا 2022 قرقیزستان اظهار داشت: با وجود تمامی محدودیت های مالی موجود، فدراسیون و شخص دکتر نصیرزاده تمام تلاش خود را برای فراهم کردن بهترین شرایط انجام دادند. از اردوی پیش از اعزام که در بهترین شرایط برگزار شد تا نحوه اعزام و البته محل استقرار تیم در قرقیزستان که با وجود امکانات کم میزبان، با تدبیر رییس فدراسیون به بهترین شکل انجام شد. ملی پوشان در فضایی دور از حاشیه با بهترین امکانات مستقر شدند. به عنوان کسی که چندین سال تجربه حضور در اعزام های بین المللی و بودن در کنار تیم ملی را داشتم، باید بگویم که یکی از بهترین اردوها و اعزام ها را در این دوره داشتیم.

وی افزود: خدا را شکر که تلاش های فدراسیون، کادرفنی و ورزشکاران به ثمر نشست و یکی از بهترین نتایج تاریخ را در قرقیزستان کسب کردیم. تیم ملی ایران با اختلاف زیاد نسبت به سایر تیم ها در رده سنی بزرگسالان قهرمان شد؛ با اینکه کشورهایی همچون عراق و امارات سرمایه گذاری ویژه ای در این دوره کرده بودند. سطح مسابقات نسبت به دوره های قبلی واقعا بالاتر بود و کشورهای زیادی توانستند صاحب مدال شوند. اگر نگاهی به نتایج ادوار گذشته کنیم، خواهیم دید که در سال های توزیع مدال ها در سطح کشورها گواه این موضوع است که پرورش اندام دیگر در سه چهار کشور آسیایی خلاصه نمی شود. همیشه قهرمانی ایران در رده بزرگسالان رقم خورده و اگر بخواهیم جدول مجموع را به حساب بیاوریم، با توجه به عدم اعزام جوانان و پیشکسوتان از ایران، کشورهای دیگر در صدر این جدول قرار دارند.

سرپرست تیم ملی پرورش اندام در مسابقات آسیایی قرقیزستان تصریح کرد: در دوره های قبلی هم که بنده همراه تیم ملی بودم، ما در بخش بزرگسالان عنوان قهرمانی را کسب کردیم و نمی دانم چه شد در این دوره برخی صحبت های دیگری را مطرح کردند و سعی داشتند موفقیت تیم ملی را زیر سوال ببرند؛ با اینکه در این دوره هم امتیاز و مدال های بیشتری نسبت به دوره های قبلی گرفتیم و هم تعداد نفرات بیشتری اعزام شدند. از 23 ورزشکار اعزامی 21 مدال کسب کردیم که یک نتیجه کم نظیر در تمام طول تاریخ بود.

هاشمی در پایان گفت: افرادی که در روزهای اخیر سعی کردند کام شیرین قهرمانی ایران را تلخ کنند، شاید عرق ملی خودشان را هم فراموش کرده اند. البته فدراسیون و اعضای تیم ملی خیلی وقتی برای پرداختن به حاشیه ها ندارند چون این هفته مسابقات انتخابی تیم ملی در رده جهانی برگزار می شود و به زودی شاهد برگزاری اردوی تیم ملی جهت اعزام به رقابت های جهانی خواهیم بود.