1403/01/09

فعال سازی کمیته مکمل های ورزشی در وزارت بهداشت با حضور رییس فدراسیون بدنسازی/ نصیرزاده: باشگاههای بدنسازی هم می توانند منبع ارائه مکمل ها باشند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در جلسه فعال سازی کمیته مکمل های ورزشی در وزرات بهداشت حاضر شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور در وزارت بهداشت در جلسه ای با حضور محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت  غذایی، خانم ملک افضلی سرپرست گروه امنیت غذا و تغذیه، مجتبی کرمی مسئول دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان و حسین بیگلری رئیس دبیرخانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه فعال سازی کمیته مکمل های ورزشی شرکت کرد.

نصیرزاده در بخشی از این نشست در خصوص ارتباط بدنسازی با بحث مکمل های ورزشی اظهار داشت: خوشحال هستم که وزارت بهداشت این نیاز را احساس کرد که چنین کمیته ای را تشکیل دهد. خدا را شکر حالا مکمل های ورزشی یک متولی دارد. چه ما بخواهیم چه نخواهیم مکمل ها بیشتر در باشگاه های بدنسازی تجویز و مصرف می شوند؛ درحالی که تنها متولی فروش آنها داروخانه ها هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مجوز فروش این مکمل ها به باشگاه های بدنسازی نیز داده شود؛ البته باشگاه هایی که بتواند مجوزهای لازم را کسب کنند و فردی متخصص را برای تجویز و فروش این کار داشته باشند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون می بینم خیلی از مکمل هایی که در داروخانه ها به فروش می رسد یا تاریخ گذشته است یا استاندارهای لازم را ندارد و مواد نیروزا محسوب می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که خود مسئولین و متولیان امر بیایند شرکتی را راه اندازی کنند که با استانداردهای لازم مکمل ورزشی تولید کند تا دیگر ورزشکاران از این نظر دیگر نگرانی نداشته باشند. قطعا نمی توانیم مکمل های ورزشی که در دنیای امروز نقش مهمی در آماده سازی ورزشکاران دارد را حذف کنیم.