1403/01/10

برگزارى كنفرانس مطبوعاتى مسابقات فيتنس قهرمانى كشور/ زندى: با توسعه فيتنس در راستاى مبارزه با دوپينگ گام برمى داريم/ سلطانى نژاد: اميدوارم نفرات آماده اى از دل اين رقابت ها انتخاب شوند

کنفرانس مطبوعاتی دومین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در این نشست رضا سلطانی نژاد سرپرست تیم های ملی، امیر زندی رئیس کمیته فیتنس، رامین ارشادی مسئول داوران کمیته فیتنس و دو تن از ورزشکاران مطرح حاضر در مسابقات شرکت کردند و به سوال اصحاب رسانه پاسخ دادند. 
امیر زندی در این نشست در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات اظهار داشت: سعی کردیم بر اساس خواسته ورزشکاران و انتقادات و پیشنهادات که مطرح شد نقاط ضعف در دومین به حداقل برسانیم علی الخصوص در بحث داوری با برگزاری دوره تخصصی داوری فیتنس استایل و فیتنس اسپورت؛ فکر می کنم داوری در راند دوم مسابقات تخصصی تر شده باشد.
زندی خاطر نشان کرد: مشارکت استان‌ها خوب بوده است و نزدیک به 80 درصد استان‌ها حضور دارند، ولی با توجه به چالش سال قبل، هنوز کامل نیست و فکر می‌کنم در دوره آینده شاهد حضور صد درصدی خواهیم بود.

وی درباره موضوع دوپینگ در این رقابت‌ها عنوان کرد: همه می‌گوییم که فیتنس نوعی از سبک زندگی است. در دوره قبلی سعی کردیم بخشنامه مسابقات نزدیک به زمان برگزاری باشد. سعی می‌کنیم در این دوره هم در این مسیر جلو برویم و محکم در بحث دوپینگ ورود می‌کنیم تا به شعارمان عمل کنیم.

در ادامه این نشست خبری رضا سلطانی‌نژاد رئیس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون گفت: ما برای اولین بار مسابقات آسیایی فیتنس را خواهيم داشت و سال قبل در رقابت هاى جهانى نمايندگانى در اين رشته داشتيم. در اين دوره هم امیدواریم تیمی که انتخاب می‌شود، بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. البته هنوز براى رقابت هاى جهانى وقت است. تصمیم بر اين است که در هر دسته نفرات منتخب شناسايى شده و انتخاب شوند و مربیان روی آنها کار کنند تا بهترین نفرات معرفی شوند و در قالب چند تیم در مسابقات مختلف بین‌المللی حضور پیدا کنند.

وی افزود: سیاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام این است که اینگونه رشته‌های نو پا را توسعه و گسترش بدهد و بر همین اساس در راستاى توسعه فيتنس به عنوان يك سبك زندگى سالم گام برمی‌داریم.

همچنین رامین ارشادی مسئول کمیته داوران فیتنس اظهار داشت: ما چند روز قبل کلاس‌های داوری برگزار کردیم و سرفصل‌های خاصی تعیین شد. در این دوره از مسابقات داوران همه از چهره‌های جوان هستند و همچنین داوران راند و اول دوم مجزا خواهند بود.

در پايان نيز رضا نوروزى و مهدى ماهانى به عنوان نماينده ورزشكاران به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.