1403/01/09

نصیرزاده: فدراسیون به وعده هایش نسبت به قهرمانان عمل کرده/ وزارت ورزش آیین نامه پاداش قهرمانان را اصلاح کند

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: آیا واقعا فراهم کردن 500 متر زمین برای رضا قیطاسی در کبودرآهنگ کار سختی است؟

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در مراسم تجلیل از رضا قیطاسی در شهر کبودرآهنگ اظهار داشت: فدراسیون در ماههای اخیر به وعده هایی که به این قهرمان داده، عمل کرده، اما همچنان اعتقاد داریم که این قهرمان و امثال او مظلوم هستند. قهرمانان فدراسیون بدنسازی از کمبودها ناراحت نیستند، بلکه نسبت به تبعیضی که آیین نامه اعطای پاداش به قهرمانان بین مدال آوران قائل شده، گلایه دارند. اینکه صرفا بخواهیم بودن یک رشته در بازی های آسیایی و المپیک را برای دادن تسهیلات مد نظر قرار دهيم، شاخص درستی نیست. علاقه مندی نسبت به یک رشته در میان مردم و تعداد مخاطبان هم باید مدنظر قرار داده شود، اما متاسفانه در سال های اخیر به طور کلی رشته های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی در اقدامی اشتباه از لیست قهرمانانی که به آن ها تسهیلات تعلق می گیرد، حذف شده اند؛ اتفاقى كه مشخص نيست بر اساس چه خرد و تدبيرى رخ داده است.  

وی افزود: خواهش من از آقای دکتر شکوه فر، معاون وزیر ورزش که در این مراسم حضور دارند و خودشان هم کاملا فنی مسائل مربوط به قهرمانان را رصد می کنند، این است که در این آیین نامه بازنگری صورت گیرد و به قهرمانان فدراسیون بدنسازی نیز جوایز و تسهیلات تعلق بگیرد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: ما هر چه در وسعمان بوده، انجام دادیم. فدراسیون و کمیته قویترین مردان در مجموع 7 سکه بهار آزادی به آقای قیطاسی اعطا کردند. با این حال اعتقاد دارم این جوایز فقط می تواند ذره ای از آن شور و شعف اجتماعی که قیطاسی با قهرمانی های خود در دل مردم شهر و کشورش ایجاد کرده را جبران کند.

نصیرزاده در ادامه خطاب به مسئولان محلی گفت: آیا واقعا فراهم کردن 500 متر زمین برای رضا قیطاسی در کبودرآهنگ کار سختی است؟ او باید به عنوان یک قهرمان بتواند در حیطه تخصصی خودش با توجه به اسم و رسمی که پیدا کرده، فعالیت کند. هر کسی که به قهرمانان خدمت کند، من دستش را می بوسم.

وی در پایان افزود: امیدوارم وعده ها در حد حرف و شعار نباشد. در دوره قبلی مسابقات قویترین مردان که رضا قیطاسی نفر سوم شد، به نفرات اول و دوم در شهر خودشان مسکن و زمین تعلق گرفت، اما به قیطاسی فقط یک کارت هدیه 300 هزار تومانی دادند. این وظیفه مسئولان محلی است که از این پهلوان که شاید خیلی از مردم ضعیف هم برای حل مشکلاتشان به او رجوع کنند، حمایت کنند.