1403/02/01

دومين مدال ايران در پاورليفتينگ قهرمانى آسيا به نام "مس فروش"/ پرونده ايران در روز اول با دو نقره بسته شد

امیر رضا مس فروش در مجموع با ثبت رکورد 527/5 كيلوگرم موفق شد به مدال نقره سی و ششمین دوره رقابت های پاورلیفتینگ آسیا برسد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در حالی در سی و ششمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در هند با 9 ورزشکار حضور دارد که در نخستین روز مسابقات و در دسته 66 کیلوگرم در رده  پیشکسوتان ٤٠ تا ٤٩ سال امیررضا مس فروش  به روی تخته رفت و به رقابت با سایر حریفان خود پرداخت.

مس فروش كه در دسته مستر يك رقابت مى كرد، ابتدا در حرکت اسکوات موفق شد با مهار وزنه 162/5 کیلوگرمی در این حرکت در جایگاه سوم قرار گیرد و به مدال برنز برسد. وی در ادامه در حرکت پرس سینه نیز ما مهار وزنه 155 کیلوگرم در جایگاه اول  قرار گرفت و به مدال طلا رسید و در انتها در حرکت ددلیفت موفق به مهار وزنه 210 کیلو گرمی شد تا در این حرکت نیز در رده دوم قرار بگیرد و به مدال نقره برسد.

مس فروش  که دومین نماینده ایران در این رقابت ها بود موفق شد در مجموع 527/5 کیلوگرم را به نام خود ثبت کند و در  پایان رقابت ها در دسته 66 کیلوگرم در مجموع به مقام دوم برسد و صاحب گردن آویز نقره شود.

گفتنى است؛ پيش از اين الياس كلابى در دسته ٥٩ كيلوگرم جوانان موفق به كسب مدال نقره مجموع شده بود.