1403/01/09

سلطانی: به ورزشکارانی که طلسم شکنی کردند، افتخار می کنم/ در میان 38 کشور دو مدال تاریخی کسب کردیم

رییس انجمن پاورلیفتینگ گفت: شاید اول فکر نمی کردیم بتوانیم دو مدال کسب کنیم، اما با همت ورزشکاران کشورمان این اتفاق رخ داد.

فرشید سلطانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بعد از بازگشت از مسابقات جهانی پرس سینه قزاقستان اظهار داشت: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و در گرید جهانی برگزار شد. طبعا در این سطح رقابت سنگینی بین ورزشکاران وجود دارد به خصوص در اوزانی که ما پیش بینی می کردیم، مدال آورتر هستیم. تصمیم گرفتیم ورزشکارانی را اعزام کنیم که بتوانند در رنک قرار بگیرند و شاید ابتدا ما اصلا به فکر رفتن روی سکو نبودیم.

وی افزود: نزدیک به 38 کشور در این رقابت ها شرکت کردند که 7 کشور از آسیا بودند و رقابت سخت و فشرده ای بین تیم ها بود. خدا را شکر ما موفق شدیم در 2 وزن روی سکو قرار بگیریم. در وزن هایی که ما حضور داشتیم رقابت ورزشکاران قزاقستانی و ژاپنی سنگین بود، اما شرایط طوری پیش رفت که بچه های ما نیز با مهار وزنه های خود توانستند در بین مدال آوران قرار بگیرند. این خیلی مهم بود که دو مدال آور ما هر شش حرکت خود را به شکل صحیح انجام دادند.

رئیس انجمن پاور لیفتینگ ایران در مورد عدم مدال آوری فرید صالحی هم گفت: متاسفانه در وزن 83 کیلوگرم که فرید صالحی در آن حضور داشت، شرایط خوب پیش نرفت و او متاسفانه نتوانست نتیجه مطلوب را بگیرد. من در روز مسابقه فرید در میز ژوری قرار گرفتم تا بدین ترتیب ما برای خود رای داشته باشیم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت بود. برخی از ورزشکاران دچار خطاهایی می‌شوند که داوران آنها را با دقت بررسی نمی‌کنند و هیات ژوری این موضوع را به آنها متذکر می‌شود؛ اگرچه ما برای احقاق حق ورزشکاران تمامی کشورها این نکات را متذکر می شدیم، نه فقط ورزشکاران خودمان.

سلطانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حرکت اول ورزشکاران دسته 83 کیلوگرم 8 حرکت که توسط داوران تایید شده بود توسط هیات ژوری رد شد. ما برای حرکت اول صالحی وزنه 180 کیلوگرمی را پیش بینی کرده بودیم، اما متاسفانه او با وزنه 185 کیلوگرمی آغاز کرد. اشتباه بعدی او این بود که بعد از ناکامی در حرکت اول این وزنه را تکرار نکرد و حرکت دوم خود را 7 کیلو افزایش داد که این موضوع باعث شد صالحی از دور رقابت ها خارج شود.

وی در پایان افزود: ما قبلا در پاورلیفتینگ در مسابقات جهانی روی سکو رفته بودیم و موفق به کسب مدال شده بودیم، اما در پرس سینه این اتفاق برای نخستین بار رخ داد. این باعث افتخار است که بعد 26 سال فعالیت این رشته در ایران، ما موفق شدیم در دو وزن روی سکو بریم؛ در حالی که تا پیش از این در رقابت های تخصصی پرس سینه موفق به کسب مدال جهانی نشده بودیم. من به این ورزشکاران که موفق شدند طلسم شکنی کنند افتخار می کنم.