1403/01/09

دوشابچی: دوست دارم با پرچم کشورم افتخارآفرینی کنم، نه به صورت شخصی/ امیدوارم هر چه زودتر پوشش بانوان پاورلیفتینگ کار تایید شود

دارنده مدال برنز پاورلیفتینگ آسیا گفت: اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ کشوری بدون هیچ مشکلی برگزار شد و حتی نمایندگان فدراسیون و وزارت ورزش هم ناظر و شاهد آن بودند.

مریم دوشابچی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بعد از دیدار با رییس فدراسیون و رییس انجمن پاورلیفتینگ اظهار داشت: 7، 8 سالی است که در رشته پاورلیفتینگ فعالیت می کنم و به طور همزمان سال هاست که در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان کارمند مشغول فعالیت هستم. سال 2018 و 2019 در کشورهای هندوستان و هنگ کنگ در مسابقات آسیایی پاورلیفتینگ شرکت کردم و به مدال برنز دست پیدا کردم.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور در یاسوج عنوان کرد: آبان ماه سال گذشته بود که این رقابت ها با حدود 380 ورزشکار از سراسر کشور برگزار شد و من هم از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات بودم. با اینکه اولین دوره مسابقات بود، اما رکوردهای خوبی به ثبت رسید و بانوان ایرانی توانایی خود را در پاورلیفتینگ نشان دادند.

دارنده مدال برنز پاورلیفتینگ آسیا گفت: من تمریناتم را به صورت دائم دنبال می کنم و برنامه داشتم که در مسابقات پرس سینه قهرمانی جهان در قزاقستان شرکت کنم که اواخر همین ماه آغاز می شود. همه می دانند شرکت کردن در یک مسابقه آن هم در سطح جهانی مشکلات خاص خودش را دارد. من همه جوره آماده حضور در این رقابت ها بودم و با انجمن پاورلیفتینگ و فدراسیون نیز هماهنگی های لازم را برای اعزام انجام داده بودم، اما متاسفانه مجوز شورای برون مرزی برای اعزام من صادر نشد. البته می توانستم به صورت شخصی به مسابقات بروم و زیر پرچم فدراسیون جهانی وزنه بزنم، اما هدفم این بود که در قالب تیم ملی اعزام شوم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم. به همین خاطر به قانون احترام گذاشتم و قید حضور در مسابقات را زدم.

دوشابچی در پایان در خصوص بحث پوشش بانوان در رشته پاورلیفتینگ خاطرنشان کرد: واقعا امیدوارم هر چه زودتر موضوع پوشش بانوان در رشته پاورلیفتینگ به نتیجه برسد. ورزشکاری مثل من که در طول سال تمرین و هزینه می کند، می خواهد نتیجه تلاش خودش را در مسابقه ببیند. اولین دوره مسابقات کشوری بدون هیچ مشکلی برگزار شد و حتی نمایندگان فدراسیون و وزارت ورزش هم ناظر و شاهد آن بودند. اینکه می گویند پرورش اندام برای بانوان ممنوع است، مساله درستی بوده و ما قبول داریم، اما دیگر رشته های زیرمجموعه فدراسیون مثل پاورلیفتینگ، مچ اندازی و فیتنس چلنج که ارتباطی به پرورش اندام ندارند و می توانند با حفظ ارزش های ملی و مذهبی فعالیت کنند. چطور ممکن است رشته ای مثل وزنه برداری برای بانوان مجوز داشته باشد، اما پاورلیفتینگ با ماهیتی مشابه نتواند فعالیت کند؟