1403/01/10

امیری: فدراسیون بر اساس قانون کشور زیر نظر IFBB فعالیت می کند/ شرکت در مسابقات آزاد محرومیت در پی خواهد داشت

سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: هر ورزشکار، مربی یا داوری که در رقابت های NPC شرکت نماید، از کلیه فعالیت های داخلی و خارجی ذیل فدراسیون محروم خواهد شد.

ناصر امیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: بر اساس قانون فدراسیون های ملی تنها اجازه فعالیت با مجامع بین المللی را دارا می باشند که در راستای منشور المپیک و مورد تائید سازمان های Gaisf و Wada باشند. از آنجائیکه Gaisf در هر رشته ورزشی تنها یک فدراسیون بین المللی را به رسمیت می شناسد، در رشته های پرورش اندام و فیتنس تنها مرجع قانونی و مورد تایید از نظر این سازمان فدراسیون IFBB است.

وی افزود: از سوی دیگر پیرو اعلام فدراسیون بین المللی بدنسازی و فیتنس "IFBB" در صورت حضور هر یک از ورزشکاران، داوران و مربیان در رقابت های NPC شرکت کننده مذکور از کلیه فعالیت های داخلی و خارجی ذیل فدراسیون محروم خواهد شد.

سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: این دستورالعمل به هیات های استانی هم ابلاغ شده و از این پس اجرایی خواهد شد. بر همین اساس بهتر است که ورزشکاران با آگاهی از این موضوع برای آینده ورزشی خود تصمیم گیری کرده و همچنین هیات ها اقدامات نظارتی خود را افزایش دهند.

امیری در پایان گفت: همچنین با کسانی که اقدام به اعزام تیم بدون مجوز شورای برون مرزی می کنند نیز برخورد خواهد شد.