1403/01/10

چالش های یک بدنساز-معلم از زبان ساسان حسینی/ سعی می کنم دانش آموزان را در مسیر درست ورزشی قرار دهم

ساسان حسینی، ورزشکار اهل استان تهران سال هاست که در کنار ورزش حرفه ای به تدریس هم می پردازد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، حسینی که امسال در ترکیب تیم کیسان در لیگ پرورش اندام روی استیج رفت و به مقام سوم رسید و در مسابقات استانی و کشوری هم شرکت کرد، سال هاست که در کنار ورزش حرفه ای هم تحصیل می کند و هم به تدریس می پردازد.

حسینی که تحصیلات دانشگاهی خود را از سال 86 در دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرده و تا مقطع کارشناسی ارشد هم به تحصیل ادامه داده، در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از چالشی که به عنوان یک معلم-ورزشکار دارد، می گوید.

قهرمان دسته 100+ کیلوگرم رقابت های پرورش اندام شهرستان اسلامشهر سال 1400 اظهار داشت: سال 86 در رشته تربیت معلم دانشگاه شهید بهشتی مشهد قبول شدم و تقریبا از سال 90 هم پرورش اندام را شروع کردم. در واقع اول من معلوم بودم و بعد وارد ورزش حرفه ای شدم. از همان سالی که وارد دانشگاه شدم، به عنوان یک معلم تدریس کردم. تقریبا 14 سال سابقه تدریس دارم و چند سال در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به عنوان معلم شیمی و کار و فناوری فعالیت کردم. الان هم با توجه به رشته تحصیلی و فعالیت ورزشی ام به عنوان مربی تندرستی یا آناتومی ورزشی در مدارس فعالیت می کنم. دو سال است می خواهم در کنکور دکترا شرکت کنم که متاسفانه دقیقا با مسابقات کشوری همزمان می شود. این هم بدشانسی من است و انشالله سال دیگر این امکان را داشته باشم.

حسینی در خصوص اینکه چطور همزمان می تواند رژیم ها و تمرینات سخت را سپری کند و تدریس هم داشته باشد، گفت: از همان اول که می خواستم وارد ورزش حرفه ای شوم و رژیم بگیرم، با خودم عهد کردم که این ماجرا آسیبی به تدریس من وارد نکند. من در منطقه ای هستم که یکی از شلوغ ترین کلاس ها را دارد. به خاطر همین از قبل خودم را آماده می کنم تا ورزش تاثیری روی کارم نگذارد. البته روزهای آخر منتهی به مسابقه را مجبورم یک نفر را به عنوان جایگزین بفرستم.

نفر پنجم مسابقات کشوری در سال 99 در پاسخ به این سوال که به عنوان یک ورزشکار حرفه ای در مدرسه راهنمایی های ورزشی به دانش آموزان می کند یا خیر، عنوان کرد: من به خاطر همین موضوع از رشته شیمی به سمت بحث تندرستی رفتم چون قبل از آن واقعا دچار مشکل می شدم. وقتی به عنوان معلم شیمی وارد کلاس می شدم، باید شیمی درس می دادم، اما بچه ها دائما سوالات ورزشی می پرسیدند. الان دیگر کارم راحت تر شده و راحت می توانم بچه ها را تا جایی که دانش و علمش را دارم، راهنمایی درست کنم.