1403/01/10
بعد از نشست با رییس فدراسیون جهانی؛

قاضی زاده هاشمی: ایران استحقاق میزبانی از مسابقات جهانی پرورش اندام را دارد/ مجلس پشتیبان فدراسیون بدنسازی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست با رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام مذاکرات خوبی در خصوص اعطای میزبانی مسابقات جهانی و کرسی های بین المللی به ایران داشتیم.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص دیدار با رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام اظهار داشت: در ابتدا جا دارد از آقای نصیرزاده تشکر کنم که مقدمات برگزاری این نشست را فراهم کردند. البته دوست داشتیم که این جلسه به صورت وسیع تر و با مدت زمان بیشتری برگزار شود، اما در روزهای پایانی سال هستیم و کمی محدودیت زمانی داشتیم.

وی افزود: در نشستی که با رافائل داشتیم، در زمینه همکاری بین المللی با فدراسیون ایران صحبت شد. صحبت های خوبی در خصوص کسب میزبانی های جهانی توسط ایران داشتیم که مهمترین آن ها انشالله در سال 2023 رخ خواهد داد. همچنین جایگاه فدراسیون ایران در فدراسیون آسیایی و جهانی مورد بحث قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع من این ملاقات را مثبت ارزیابی می کنم. ما در مجلس از نظر اعتباری و پشتیبانی معنوی می توانیم به فدراسیون بدنسازی کمک کنیم و در همه فدراسیون ها به دنبال این هستیم که با حمایت خود کرسی های بین المللی معتبر را از آن خود کنیم. در خصوص فدراسیون بدنسازی اعتقاد دارم با توجه به جایگاه پرورش اندام ایران در جهان، این واقعا حق ایران است که بتواند یک بار میزبان مسابقات جهانی باشد. این رشته در سراسر کشور و حتی در روستاها هم علاقه مندان زیادی دارد و می تواند یک جایگاه ممتاز را در سطح جهانی برای خودش پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی در پایان در خصوص اینکه از سوی سانتونخا مورد تقدیر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برایم جالب بود که یک تابلوی ویژه ای را به نام بنده با خودشان از اسپانیا آورده بودند و کمی هم سورپرایز شدم. آن مدال افتخاری هم که به بنده اهدا کردند، برایم باعث افتخار بود. انشالله بتوانیم با آنچه که در توان داریم به ورزش کشور به ویژه به رشته بدنسازی به عنوان یک ورزش پرطرفدار که در بالا بردن سلامتی در میان مردم تاثیرگذار است، کمک کنیم.