1403/02/05

سانتونخا: برای ورود پرورش اندام به المپیک گام های خوبی برداشتیم/ از ظرفیت بالای ایران آگاه هستیم

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام گفت: ما باخانواده المپیک رابطه نزدیکی داریم و برای حضور بدنسازی در المپیک تمام تلاشمان راخواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام امروز(دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: هدف ما از حضور در مسابقات کاپ آسیا فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقات بعدی در ایران است. ایران نقش پیشتاز در بدنسازی دنیا را دارد و  جزو فعال ترین فدراسیون هاست. دلیل این پیشتازی معرفی قهرمانان نامدار و فعالیت ممتاز فدراسیون و حمایت دولت از ورزش و بدنسازی است. در اخرین دوره مسابقات جهانی در سال 2021 هم که 102 کشور حضور داشتند، مسابقات با قهرمانی ایران به پایان رسید.

وی افزود: ایران به عنوان میزبان مسابقات فیتنس چلنج جهان و قهرمانی جوانان جهان انتخاب شده و بنده با توجه به ظرفیت‌هایی که این چند روز مشاهده کردم، امیدوارم دسامبر 2022 قهرمانان فیتنس چلنج جهان در ایران حضور داشته باشند. ایران عاشق ورزش است و ورزش هم عاشق ایران است و تلاش می کنیم مسابقات مختلف به میزبانی ایران و با حضور فرهنگ های مختلف برای آشنایی با فرهنگ غنی ایران برگزار شود. همچنین رشته فیتنس چلنج می تواند وارد مقاطع تحصیلی شود و به عنوان رشته درسی آموزش داده شود.

رییس فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری مسابقات کاپ آسیا در جزیره کیش خاطر نشان کرد: مسابقات به بهترین شکل برگزار شد و از دیدن فعالیت ورزشکاران در فیتنس چلنج و بدنسازی لذت بردم. هدف دیگر من برای حضور در ایران ملاقات با مقامات دولتی ایران است.

رییس فدراسیون جهانی در رابطه با احتمال المپیکی شدن رشته بدنسازی اظهار کرد: ما عضو مجمع فدراسیون های بین المللی هستیم و ارتباط خوبی برای پیشرفت ورزش با نهادهای مختلف گرفتیم. همچنین همکاری خوبی با سازمان ضد دوپینگ جهانی داریم .توسط کمیته های ملی المپیک بیش از ۱۰۰ کشور به رسمیت شناخته شدیم. ما باخانواده المپیک رابطه نزدیکی داریم و برای حضور بدنسازی در المپیک تمام تلاشمان راخواهیم کرد.

رافائل سانتونخا درباره تلاش جهت حضور پرورش اندام در بازی های آسیایی 2026 گفت: شانس حضور در بازی های ساحلی آسیایی را داریم و  در سازمان ضد دوپینگ استانداردهای خوبی کسب کردیم .رقابت سختی برای حضور در بازی های قاره ای داریم ولی بدنسازی در آسیا محبوبیت ویژه ای دارد و درحال مذاکرات با مقامات هستیم. با فدراسیون های ملی همکاری داریم تا بتوانیم درمسیر المپیک گام برداریم.

وی درباره واگذاری دو رویداد مهم به ایران با فاصله زمانی کم افزود: ما از ظرفیت ایران آگاه هستیم و می خواهیم کشورهای دیگر هم این توانایی را مشاهده کنند. ایران دارای پتانسیل های بالا در امور مدیریتی و ورزشی می باشد که تمام جهان باید این قابلیت را از نزدیک مشاهده کنند.