1403/02/01

برگزاری نشست خبری مسابقات کاپ آسیا با حضور نمایندگان هلدینگ نویان/ نصیرزاده: تمام پتانسیل فدراسیون را برای برگزاری باشکوه مسابقات به کار گرفته ایم

نشست خبری مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا 2022 عصر امروز با حضور رییس فدراسیون بدنسازی و نمایندگان هلدینگ نویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در این نشست که به بهانه عقد قرارداد همکاری هلدینگ نویان به مدیریت امین البرزی برگزار شد، عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مسعود روشنی سخنگوی فدراسیون، امیر فرهمند مدیر ورزشی هلدینگ نویان و امیر سلطانی ورزشکار هلدینگ نویان حاضر بودند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه صنعت در زمان برگزاری مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج آسیا در جزیره کیش منتفی شد، ما با حامی مالی جدیدی وارد مذاکره شدیم. بعد از رایزنی های صورت گرفته، قراردادی را با هلدینگ نویان برای حمایت مالی از این دو تورنمنت و همچنین حمایت از تیم ملی در این رویداد به امضا رساندیم. شاید تاکنون تعداد کشورهای خارجی شرکت کننده به اندازی که فکر می کردیم، نبوده؛ اما کشورهایی همچون سوریه، روسیه، عراق، هند و... آمادگی اولیه خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کردند. همچنان فرصت وجود دارد و امیدواریم در روزهای آینده تعداد ورزشکاران و تیم های شرکت کننده افزایش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به صادر نشدن مجوز شورای برون مرزی، مقرر شد مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا فقط در بخش مردان برگزار شود. فدراسیون جهانی نیز در این زمینه با ما همکاری های لازم را داشته است.

نصیرزاده در خصوص شرکت کنندگان ایرانی در مسابقات کاپ آسیا عنوان کرد: با تصمیم کمیته فنی نفرات اول و دوم تمامی اوزان در رشته های مختلف از دل مسابقات قهرمانی باشگاههای کشور در قزوین و ارومیه انتخاب می شوند و به عضویت تیم ملی درخواهند آمد. این نفرات از پرداخت آن هزینه 200 یورویی را که سایر ورزشکاران پرداخت می کنند، معاف هستند. البته یک تیم هم از سوی فدراسیون کارگری معرفی خواهد شد و حضور سایر نفرات هم آزاد است.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص نقش ارتباطات بین المللی در حضور تیم های خارجی در مسابقات گفت: ما از طریق روابط بین الملل فدراسیون و سایر پتانسیل هایی که داشتیم، در حال رایزنی با همه کشورها هستیم. حتی از روسای فدراسیون های کشورهایی که اعلام آمادگی هم نکرده اند، برای حضور در این رقابت ها دعوت کردیم.

وی اضافه کرد: از عوامل انگیزشی دیگر برای شرکت در این رقابت ها جوایز ارزی است که به اوورال هر رشته هزار یورو تعلق می گیرد. همچنین طبق رایزنی صورت گرفته با فدراسیون جهانی، در رشته های فیزیک و پرورش اندام هر کدام دو کارت حرفه ای به ورزشکاران برتر اعطا می شود. حتی ما ترانسفر داخل کشور و بحث اسکان و تغذیه را برای تیم های خارجی رایگان کردیم تا شاهد برگزاری یک رقابت باشکوه باشیم.

نصیرزاده با اشاره به حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیان داشت: همکاری خوبی از این سوی این دو نهاد با ما صورت گرفته و در بحث مکاتبات خارجی از کمیته ملی المپیک کمک های زیادی گرفتیم.

در ادامه این نشست هم حامی مالی مسابقات گفت: رونمایی از پیراهن مقدس تیم ملی با حمایت هولدینگ نویان افتخار بزرگی برای مجموعه ما به حساب می آید. خوشحالیم که خادم ورزشکاران هستیم و در پیشرفت ورزش تاثیرگذاریم.