1403/01/10

ساوالان: با راه اندازی لیگ، چرخه اقتصادی بدنسازی فعال تر می شود/ ورزشکاران از نظر بدنی مشکلی نخواهند داشت

پیشکسوت پرورش اندام گفت: به دلیل متمرکز برگزار شدن لیگ بدنسازی و پرورش اندام هیچ مشکلی برای ورزشکاران رخ نخواهد داد.

محمود ساوالان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری اولین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: سالها منتظر برگزاری لیگ بودیم که خدارا شاکریم این اتفاق در حال رخ دادن است. ابتدای هرکاری مشکلاتی هم به وجود می آید، مثل همین سید بندی گروه ها هرچند که تشخیص تیم قوی یا ضعیف قبل از نمایش تیم ها درست از آب در نمی آید و به نظر من مشکل خاصی در این خصوص نبوده و من قول می دهم دوره به دوره نظم این لیگ بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: درگذشته ما تیم ها را به صورت آزاد به مسابقات می فرستادیم که متاسفانه بدقولی های بسیاری در خصوص حق و حقوق ورزشکاران رخ می داد، اما بحث لیگ بدنسازی مثل لیگ کشتی یا وزنه برداری متفاوت است و قطعا پرورش اندامی ها هم در مدت بسیار کوتاه حامیان مالی قرص و محکمی پیدا خواهند کرد و اتفاقات بسیار خوبی به واسطه لیگ خواهد افتاد.

مربی تیم ملی پرورش اندام در سال 2021 در ادامه در خصوص تیمداری خودش در لیگ بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: تیم تاپ اسپرت از جزیره کیش به مدیریت رضا اردیخانی وارد لیگ شده و ایشان از من برای هدایت این تیم دعوت کردند که من هم پذیرفتم. خوشبختانه تیم بسته شده و برای تقویت تیم از ورزشکاران حرفه ای هم استفاده شده و امیدوارم این تیم در لیگ به موفقیت برسد.

ساوالان در خصوص زمان بندی مسابقات لیگ هم گفت: بعد از تعیین گروهبندی ها و میزبانان زمان و مکان این رقابت ها مشخص خواهد شد. به دلیل متمرکز برگزار شدن این مسابقات هیچ مشکلی برای ورزشکاران رخ نخواهد داد و ورزشکاران می‌توانند تقریبا در چهارده روز لیگ را به پایان برسانند. من از ورزشکاران می خواهم با همکاری کردن در خصوص لیگ باعث شوند حامیان مالی به سمت بدنسازی بیایند تا چرخه اقتصادی این رشته هم به حرکت دربیاید.