1403/01/31
در مراسم قرعه کشی لیگ بدنسازی و پرورش اندام؛

نصیرزاده: اهمیت لیگ برای فدراسیون بسیار بالاست/ فدراسیون جهانی از طرح برگزاری جام باشگاههای جهان استقبال کرد

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: از همه باشگاهها تقاضا می‌کنم که تا جایی که می‌توانند در بحث قراردادها ورزشکاران را حمایت کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌ اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در جریان برگزاری مراسم قرعه‌کشی اولین دوره لیگ بدنسازی و پرورش اندام دقایقی پشت تربیون قرار گرفت.

رییس فدراسیون بدنسازی در ابتدای صحبت های خود گفت: در رشته های دیگر به ویژه رشته های المپیکی مثل کشتی شاهد هستیم که قهرمانان بزرگ هم در لیگ درآمد بسیار خوبی دارند. از سویی وزارت ورزش نیز قادر نیست تمامی قهرمانان را از نظر مالی حمایت کند. متاسفانه از سال 97 به بعد هم پرورش اندام از لیست رشته هایی که پاداش به آن ها تعلق می گرفت، خارج شده است. البته برای حل این موضوع هم بارها رایزنی کردیم، اما می گویند اولویت ما رشته های المپیکی هستند.

وی افزود: برای اولین بار فروردین ماه بود که آقای رافائل به ایران آمده بود و ایده برگزاری لیگ را مطرح کردیم. در تیرماه بود که موافقت اولیه را از IFBB گرفتیم و در آبان ماه که برای مسابقات جهانی رفته بودیم،‌ در هیات اجرایی فدراسیون جهانی آن را مطرح کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. رییس فدراسیون جهانی هم موافقت کرد که برای اولین بار ایران لیگ را به صورت داخلی برگزار کند و مقرر شد با همین روش اولین دوره جام باشگاههای جهان هم به میزبانی ایران برگزار شود.

نصیرزاده در ادامه گفت: از همه باشگاهها تقاضا می‌کنم که تا جایی که می‌توانند در بحث قراردادها ورزشکاران را حمایت کنند. در سال اول همه باید در کنار هم باشند و کمک کنند تا چرخ لیگ به گردش دربیاید. شاید خیلی ها می گفتند که برای برگزاری لیگ عجله نکنید، اما من به برگزاری مسابقات اعتقاد داشتم و با وجود تقویم شلوغ فدراسیون در ماههای پایانی سال گفتم که باید لیگ هم که اهمیت بالایی دارد، برگزار شود. بدون شک لیگ می‌تواند چرخه استعدادیابی را هم به حرکت دربیاورد و خیلی از استعدادها خودشان را در همین مسابقات نشان دهند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با دوپینگ ما کاملا جدی هستیم. فدراسیون جهانی نیز به کنترل دوپینگ اعتقاد دارد. از مربیان و باشگاهها نیز می خواهم که در این مساله جدی باشند و به فدراسیون کمک کنند.