1403/02/01
روشنی، سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام:

اولین نشست مدرسین فدراسیون بدنسازی با حضور رییس فدراسیون برگزار شد/ کارگروههای تخصصی تشکیل خواهند شد

اولین نشست مدرسین انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور ریاست فدراسیون برگزار شد. 

مسعود روشنی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از پایان اولین نشست گفتگو محور و راهبردی مدرسین فدراسیون بدنسازی با مسئولان فدراسیون و انیستیتوی بین‌المللی خبرداد و اظهار داشت: دراین جلسه که با حضور دکتر نصیرزاده ریاست فدراسیون از ساعت 10 صبح آغاز شد، بیش از پنج ساعت درباره چالشهای موجود، ‌مطالبات جامعه هدف در چارچوب‌های محوله به فدراسیون بحث و گفتگو شد. درهمان ابتدا رییس فدراسیون خطاب به حاضرین از فعالیت بیشتر و اهمیت بهبود کیفیت تا کمیت دوره‌های آموزشی صحبت کردند و از مسولان انیستیتو ‌و مدرسان خواستند تا سریعا کارگروه های تخصصی با موضوعات مختلف را تشکیل داده ‌وانحصار شکنی کنند و مدرسان در باب تخصص‌های موجود در کارگروه ها قرار گرفته وانجام وظیفه نمایند.

وی افزود: دراین جلسه تمام مدرسان به موضوعات مختلفی پرداختند که به روند رو به رشد آموزش در فدراسیون کمک کند. تشکیل کارگروه های علمی  تخصصی،‌ نگاه ویژه به آموزشهای عملی و کارورزی‌ها،‌ بروزرسانی مربیانی که حتی درسالهای گذشته مدرک گرفته‌اند، تربیت مدرس و آزمون مدرسی برای افراد علاقمند و نظارت برعملکرد مربیان درسطح باشگاه ها از جمله مواردی بود که در جلسه امروز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. 

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: در پایان این نشست مقرر شد کارگروه های تخصصی از جمله تغذیه، فیزیولوژی و... تشکیل شود و دبیر هر کارگروه با انستیتو در ارتباط باشد. این کارگروه ها باید تولیدات علمی و اطلاعات به روز بین المللی داشته باشند و آن را به فدراسیون ارائه کنند تا در کلاس های مربیگری تدریس شود. به زودی مسئولان این کارگروه ها معرفی خواهند شد. 

روشنی در ادامه گفت: اعلام دعوتی هم نسبت به مدرسین داشتیم. مدرسانی که هم اکنون فعالیتی ندارند می توانند با حضور در آزمون تخصصی مدرسی فعالیت خود را دوباره آغاز کنند. البته مدرسانی هم که هم اکنون فعال هستند و آزمون ندادند، ‌باید این آزمون را پشت سر بگذارند تا تعیین سطح شوند. از سوی دیگر مقرر شد از این پس نگاه به بخش آموزش در رشته های مختلف تخصصی تر شود و اساتید در هر زمینه و رشته ای که متخصص هستند، تدریس کنند. 

وی در پایان افزود: امروز اتفاق خوبی در بخش آموزشی فدراسیون رخ داد که با توجه به صحبت های صورت گرفته از سوی ریاست فدراسیون و همچنین اساتید باتجربه می تواند به نقطه عطفی تبدیل شده و خیلی از ضعف های قبلی را برطرف کند. اینکه دکتر نصیرزاده تاکید داشت نباید نگاه ما به آموزش درآمدمحور باشد و کیفیت آموزشی باید بالاتر برود، نکته مهمی بود که مدنظر همه حاضران قرار گرفت.