1403/01/10

حضور رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در کلاس داوری درجه یک/ نصیرزاده: حتما در اعزام‌های بین‌المللی از داوران استفاده می‌کنیم

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور در دوره داوری درجه یک پرورش اندام، برای شرکت کنندگان دقایقی به صحبت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، آیت ارجمند رئیس انستیتو بین المللی فدراسیون، حمیدرضا بوجاریان رئیس کمیسیون داوران و محمد دیوسالار رئیس کمیته انضباطی دقایقی در دوره داوری درجه یک پرورش اندام حاضر شده و با داوران حاضر در کلاس به گفتگو پرداختند. 

در ابتدای این جلسه، داوران دغدغه های خود از جمله مساله بیمه و دستمزدهای خود را مطرح کردند و در ادامه نیز ریاست فدراسیون درباره دغدغه های آنها با داوران دقایقی به صحبت پرداخت. 

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در بخشی از صحبت های خود خطاب به داوران حاضر دوره درجه یک پرورش اندام گفت: داوران برای فدراسیون جایگاه بسیار بالایی دارند. درباره مسائل مربوط به پرداختی های داوران باید این توضیح را بدهم که فدراسیون برای رقابتهای قبلی نیز آمادگی پرداخت هزینه های مربوط به داوران را داشت. اما مدارک برخی از داوران ناقص بود که قطعا باید این معضل را در مسابقات پیش رو برطرف کنیم. همچنین رایزنی هایی در خصوص بیمه داوران داشتیم و حتی آن را نهایی کردیم. این موضوع نیاز به پیگیری دارد تا اجرایی شود. 

نصیرزاده اضافه کرد: خود من به این نتیجه رسیده ام که حتما باید در اعزام های بین المللی از جامعه داوری حتما نماینده ای داشته باشیم. مثلا در رقابتهای قهرمانی جهان در اسپانیا دو نماینده از ایران در جمع داوران مسابقات حضور داشتند و در آرای کلی داوران در مورد ورزشکاران ایرانی نقش تاثیرگذاری داشتند. لازم می دانم از همه داوران بخواهم برای حضور در رقابتهای بین المللی نسبت به تسلط خود به زبان انگلیسی حساسیت داشته باشند تا شاهد قضاوت آنها در رقابتهای معتبر باشیم.

وی در پایان گفت: بدون شک اشتباهات داوری همیشه وجود داشته، اما با توجه به ماهیت رشته پرورش اندام همواره اعتراضاتی هست. البته ما پیشنهاداتی را به فدراسیون جهانی ارائه کردیم و حتی خواهان این شدیم که آرای داوران به صورت شفاف اعلام شود.